Page 182 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 182
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

je zaznati nekaj težav, še zlasti pri priznavanju posameznih učnih dosežkov pridobljenih v
tujini.

Kakovost študijskega programa z vidika doseganja različnih kompetenc

Zanimalo nas je mnenje študentov o količini pridobljenih kompetenc v času študija na pro-
gramu Razredni pouk (Preglednica 37). Rezultati so pokazali, da študentje menijo, da so
si pridobili najmanj kompetenc za delo z otroki s posebnimi potrebami (povprečje 2,94).
Najbolje pa se počutijo pri samoiniciativnem iskanju informacij in pridobivanju znanja
(povprečje 3,95), pri timskem delu (povprečje 3,93) ter pri samoopazovanju in vrednotenju
lastnega dela (povprečje 3,90). Opažamo tudi, da se počutijo manj kompetentni pri komu-
nikaciji v tujem okolju (povprečje 3,37) in na umetniških področjih (povprečje 3,19).

Preglednica 37: Ocena pridobljenih kompetenc tekom študija (1 – sploh ni pripomogel, 2 –
ni pripomogel, 3 – niti niti, 4 – je pripomogel, 5 – je zelo pripomogel).

Kompetence 1 2 3 4 5 povprečna
0,0 ocena
sposobnost kritičnega mišljenja 0,0
sposobnost samoiniciativnega iskanja informacij in pridobi- 0,0 5,4 20,0 62,9 11,7 3,81
vanja znanja 0,0
sposobnost analitičnega mišljenja 2,5 19,6 58,3 19,6 3,95
sposobnost obvladovanja komunikacijskih veščin v doma- 2,5
čem okolju 0,5 3,4 28,1 58,1 10,3 3,75
sposobnost obvladovanja komunikacijskih veščin v medna- 2,5
rodnem okolju 6,9 21,2 55,7 16,3 3,81
sposobnost timskega dela 1,0
sposobnost vzpostavljanja partnerskih odnosov in sodelova- 0,5 14,3 36,9 36,0 10,3 3,37
nja med različnimi subjekti 1,0 4,4 19,2 53,2 22,7 3,93
sposobnost interdisciplinarnega povezovanja strokovnih vse- 8,9 7,9 28,1 49,3 12,3 3,61
bin 3,5
sposobnost samoopazovanja in samovrednotenja 7,4 33,0 50,2 8,4 3,58
sposobnost ustvarjalnega delovanja 1,5
specialno pedagoška znanja za delo z OPP 3,0 4,5 15,4 64,2 15,4 3,90
estetska občutljivost ter aktivno in ustvarjalno delo na ume- 0,5 4,0 28,4 50,7 15,9 3,77
tniških področjih 1,0 26,1 34,5 23,6 6,9 2,94
zmožnost uporabe širokega spektra strategij učenja in pou- 1,5
čevanja 22,3 31,2 37,6 5,4 3,19
zmožnost raziskovalnega delovanja
zmožnost načrtovanja lastnega profesionalnega razvoja 5,9 30,7 50,5 11,4 3,64
zmožnost etičnega ravnanja 
zmožnost vzpostavljanja pogojev, procesov in odgovornosti 9,4 36,0 41,9 9,9 3,46
za vseživljenjsko učenje 9,9 30,2 48,0 11,4 3,60
8,4 25,2 57,4 7,9 3,63

6,0 29,0 54,5 9,0 3,63

Med kompetencami, ki so si jih pridobili v času študija, so poudarili še IKT kom-
petence, odgovornost, samokritičnost, potrpežljivost, samostojnost, sposobnost za timsko
delo in organizacijo dela, sposobnost javnega nastopanja ter sposobnost uporabe pripomoč-
kov za delo v šoli.

Kot je razvidno iz dobljenih podatkov, študenti najvišje ocenjujejo kompetence: spo-
sobnost samoiniciativnega iskanja informacij in pridobivanja znanja, sposobnost timskega

180
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187