Page 183 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 183
ovost z vidika študentov univerzitetnega študijskega programa ...

dela ter sposobnost samoopazovanja in samovrednotenja, kar zagotovo nakazuje na dejstvo,
da je študijski program Razredni pouk orientiran v pridobivanje navedenih kompetenc, ki
so za bodoče učitelje vsekakor izjemnega pomena, saj si verjetno težko predstavljamo, kako
bi lahko učitelj deloval v pogojih digitalizacije vzgoje in izobraževanja, brez timskega dela
in brez ustrezne samokritičnosti in samovrednotenja.

Izpostaviti velja tudi kompetenco specialnega pedagoškega znanja za delo z OPP, ki
je po mnenju vprašanih ocenjena s srednjo vrednostjo 2,94. Dobljeni rezultat nas opozar-
ja na potrebo po sistematičnem vključevanju vsebin s tega področja v proces dodiplomske-
ga izobraževanja bodočih učiteljev, saj se učitelji v praksi vse pogosteje soočajo s težavami
učencev.

Sodelovanje študentov pri dejavnostih fakultete

V nadaljevanju smo želeli izvedeti, v kolikšni meri želijo anketiranci sodelovati pri delova-
nju UP PEF (Preglednica 38). Iz rezultatov lahko vidimo, da si najbolj želijo soodločati pri
študijskih zadevah, kot so urniki, izbirnost predmetov ipd. (3,87). Najmanj pa jih zanima
evalviranje (3,08).

Preglednica 38: Ocena sodelovanja pri delovanju UP PEF (1 – sploh si ne želim, 2 – si ne že-
lim, 3 – niti niti, 4 – si želim, 5 – zelo si želim).

Sodelovanje 1 2 3 4 5 povprečna
ocena
pri razvijanju novih študijskih programov/predmetov
pri izvajanju študijskih programov 2,0 21,0 29,3 40,0 7,8 3,31
pri evalviranju
pri soodločanju pri študijskih zadevah 2,0 8,9 21,2 56,2 11,8 3,67
pri soodločanju pri študentskih zadevah
pri raziskovalni dejavnosti fakultete 4,9 24,1 36,5 27,1 7,4 3,08
pri obštudijskih dejavnostih
Drugo 1,0 7,9 17,2 50,7 23,2 3,87

1,5 12,3 30,0 41,4 14,8 3,56

2,9 15,2 37,3 35,8 8,8 3,32

0,5 10,9 30,7 40,1 17,8 3,64

29,7 10,8 27,0 18,9 13,5 2,76

V Preglednici 39 je prikazana pogostost sodelovanja pri zgoraj omenjenih dejavno-
stih delovanja UP PEF. Opažamo, da študenti najpogosteje sodelujejo pri evalviranju (2,78),
kar pa so pri prejšnjem vprašanju označili kot nekaj, česar si najmanj želijo. Študentje red-
ko sodelujejo pri razvijanju novih študijskih programov (1,7), zato menimo, da bi jih mo-
rali vključevati pogosteje. Premalo se vključujejo v raziskovalno dejavnost fakultete (1,93).

Preglednica 39: Ocena pogostosti sodelovanja pri delovanju UP PEF (1 – nikoli, 2 – redko, 3
– niti niti, 4 – pogosto, 5 – zelo pogosto).

Sodelovanje 1 2 3 4 5 povprečna
ocena
pri razvijanju novih študijskih programov/predmetov
pri izvajanju študijskih programov 62,9 13,7 15,6 5,9 2,0 1,70
pri evalviranju
pri soodločanju pri študijskih zadevah 48,8 22,7 13,3 12,8 2,5 1,98
pri soodločanju pri študentskih zadevah
pri raziskovalni dejavnosti fakultete 28,2 14,4 15,3 35,1 6,9 2,78
pri obštudijskih dejavnostih
41,9 23,6 19,7 12,8 2,0 2,09

53,7 20,2 16,7 7,9 1,5 1,83

50,2 19,7 18,2 10,3 1,5 1,93

28,9 25,5 19,1 21,6 4,9 2,48

181
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188