Page 436 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 436
glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti

odločali ne glede na nacionalni predznak ter ob tem največkrat sledili pov-
sem praktičnim, največkrat eksistencialno pogojenim razlogom. Tako so
tudi t. i. duhovne migracije, pri njih manj pogojene z nacionalnimi vzgibi
kot z zunanjimi spodbudami bodisi kot realnost preživetja ali pa kar iskan-
ja koristi po načelu Ubi béne, ibi patria.
Ključne besede: češki, slovenski, stiki, migracije, glasbeniki

Ingeborg Zechner
Londonska opera 19. stoletja kot manifestacija glasbene
migracije
Opero v 19. stoletju so zaznamovali mednarodni procesi transferja in dise-
minacije. Uspešna dela so redno krožila med najpomembnejšimi evropski-
mi opernimi trgi v Italiji, nemško govorečem prostoru, Franciji in Angliji.
Zaradi specifičnosti posameznih krajev izvedbe so dela doživela prilaga-
janja v smislu prevodov in priredb. To se je pogosto dogajalo na ozadju iz-
vedbeno praktičnih premis v povezavi s posameznimi pevci, a tudi zaradi
drugačne estetike. Londonski operni trg je bil zaradi velike tekmovalnos-
ti in svojega izjemnega položaja na mednarodnem trgu pevcev središče te
prakse prirejanja. Tako je londonski operni sistem temeljil na prevzemu
pretežno italijanskih, francoskih in nemških oper, ki so bile nato prilago-
jene glede na danosti različnih gledališč v mestu. Cilj tega referata je na
podlagi izbranih primerov teh adaptacij pregledati način teh prirejanj ter
odkriti estetske motivacije in merila, ki vplivajo nanje. Tako želimo pri-
kazati medkulturni pomen opere v 19. stoletju ter s tem povezano estets-
ko in sociokulturno diferenciacijo kot proces glasbene migracije. Obravna-
vana so naslednja dela: Don Giovanni Wolfganga Amadeusa Mozarta, Gli
U­ gonotti Giacoma Meyerbeerja, Il prodigo Daniela Françoisa Esprita Au-
berja in Oberon Carla Marie von Webra.
Ključne besede: London, opera, 19. stoletje, priredba, prevod

434
   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441