Page 182 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 182
anizacijska kultura in organizacijska klima

    N M SD Minimum Maksimum
Kriteriji uspeha Kultura klana 113 39 18 0 100
Ad hoc kultura 113 21 13 0 70
Kultura trga 113 18 12 0 60
Kultura hierarhije 113 22 16 0 100

Razlike
V tem poglavju predstavljamo razlike med dejansko in želeno organizacij-
sko kulturo v podjetjih, kjer so anketirani zaposleni.

V predhodnih poglavjih smo omenili, da anketirani kot prevladujočo
organizacijsko kulturo v podjetjih, kjer so zaposleni, občutijo kulturo hie-
rarhije (27 točk) in kulturo trga (27 točk). Sledita kultura klana (25 točk)
182 in ad hoc kultura (21 točk). Anketirani si v podjetjih, kjer so zaposleni,
želijo kulture klana (37 točk), sledi ad hoc kultura (26 točk), kultura hie-
rarhije (21 točk) in kultura trga (17 točk).

Splošne želje, vrednote, ki se odražajo v kulturi organizacije, v kateri
želijo zaposleni delati, so odvisne od položaja, osebnih interesov in social-
no-družbene percepcije posameznika.

Slika 9.1: Vrednosti spremenljivk posameznega tipa organizacijske kulture

V predhodnih poglavjih smo predstavili deskriptivne podatke za
spremenljivke, ki merijo dejansko in želeno stanje organizacijske kultu-
re v podjetjih. Statistično pomembnost razlik med dejanskim in želenim
stanjem organizacijske kulture smo preverili s pomočjo t-testa. Primer-
jali smo pare spremenljivk, ki merijo dejansko in želeno stanje. Preverili
smo, ali med posameznimi pari spremenljivk obstaja korelacija. Med pari
spremenljivk zaznamo šibke korelacije. Razvidno je, da so razlike med de-
janskim in želenim stanjem statistično pomembne, kar nakazuje stopnja
značilnosti, ki je pri vseh štirih parih spremenljivk manjša od 0,05. S t-te-
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187