Page 183 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 183
9: Organizacijska kultura in finančna dodana vrednost v tujih podjetjih v Sloveniji

stom smo potrdili, da obstajajo razlike med percepcijo dejanske organiza-
cijske kulture in želeno organizacijsko kulturo v podjetjih, kjer so anke-
tirani zaposleni.

Preglednica 9.8: Deskriptivni podatki o želenem stanju organizacijske kulture po sklopih

Par A – kultura klana Dejansko stanje – Želeno stanje N Korelacija Stopnja značilnosti
Dejansko stanje – Želeno stanje 113 0,174 0,065
Par B – ad hoc kultura Dejansko stanje – Želeno stanje 113 0,260 0,005
113 0,190 0,044
Par C – kultura trga Dejansko stanje – Želeno stanje
113 0,184 0,051
Par D – kultura hier-
arhije

Razloge za razkorak med dejanskim in želenim stanjem lahko išče- 183
mo v razhajanju mnenj vodstva podjetij in zaposlenih o tem, kakšna naj
bo organizacijska kultura v podjetju. Vodstvo in zaposleni na želeno kul-
turo organizacije gledajo z drugih zornih kotov; videnje načeloma izha-
ja iz različnih zasledovanj ciljev, pristojnosti in odgovornosti posameznih
skupin.

Analizirali smo tudi, ali se mnenje anketiranih o prevladujoči orga-
nizacijski kulturi v podjetjih, kjer so zaposleni, razlikuje glede na posa-
mezen vsebinski sklop in ali so razlike med dejanskim in želenim sta-
njem pomembne. V predhodnih poglavjih smo predstavili deskriptivne
podatke za spremenljivke, ki merijo dejansko in želeno stanje. Sedaj
predstavljamo samo kulture z največjim številom točk po posameznem
sklopu. V prvem sklopu, splošne karakteristike podjetja, prevladuje kul-
tura trga (27 točk). V drugem sklopu, vodenje v organizaciji, je prevla-
dujoča kultura trga (29 točk). V tretjem sklopu, sistem ravnanja z za-
poslenimi, anketirani kot prevladujočo kulturo zaznajo kulturo klana
(29 točk). V četrtem sklopu, lepilo organizacije, prevladuje kultura klana
(28 točk). V petem sklopu, strateški poudarki, prevladujeta dve organi-
zacijski kulturi – kultura trga in kultura hierarhije (27 točk). V zadnjem,
šestem sklopu, kriterij uspeha, anketirani kot prevladujočo organizacij-
sko kulturo v podjetjih, kjer so zaposleni, zaznavajo kulturo hierarhije
(32 točk). Pri vseh sklopih se kot prevladujoča organizacijska kultura, ki
si jo anketirani v podjetjih, kjer so zaposleni, želijo v prihodnje, izposta-
vi kultura klana.
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188