Page 185 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 185
9: Organizacijska kultura in finančna dodana vrednost v tujih podjetjih v Sloveniji

nimi, ki meri kulturo hierarhije. Med temi pari spremenljivk razlike med
dejanskim in želenim stanjem niso pomembne.

Preglednica 9.9: Pearsonov koeficient korelacije za pare spremenljivk štirih organizacijskih
kultur po sklopih

Splošne karakteris- Kultura klana N Korelacija Stopnja značilnosti 185
tike podjetja Ad hoc kultura
Kultura trga 113 0,101 0,286
Vodenje v organi- Kultura hierarhije 113 0,275 0,003
zaciji Kultura klana 113 0,164 0,082
Ad hoc kultura 113 –0,007 0,940
Sistem ravnanja z Kultura trga 113 0,130 0,170
zaposlenimi Kultura hierarhije 113 0,128 0,176
Kultura klana 113 0,115 0,226
Lepilo organizacije Ad hoc kultura 113 0,112 0,239
Kultura trga 113 0,272 0,004
Strateški poudarki Kultura hierarhije 113 0,140 0,138
Kultura klana 113 0,117 0,215
Kriteriji uspeha Ad hoc kultura 113 0,040 0,677
Kultura trga 113 0,152 0,107
Kultura hierarhije 113 0,343 0,000
Kultura klana 113 0,049 0,603
Ad hoc kultura 113 0,159 0,092
Kultura trga 113 0,317 0,001
Kultura hierarhije 113 0,258 0,006
Kultura klana 113 –0,076 0,422
Ad hoc kultura 113 0,244 0,009
Kultura trga 113 0,248 0,008
Kultura hierarhije 113 0,253 0,007
113 0,312 0,001
113 0,360 0,000

Vse to kaže, da so med dejanskim in želenim stanjem pomembna raz-
hajanja. Želja po spremembi organizacijske kulture se lahko kaže v raz-
hajanjih trenutnih in bodočih želenih koristi posameznikov in njihove
identifikacije znotraj podjetja.

Na podlagi strokovne literature lahko predvidevamo želeno spre-
membo zgolj na objektivnih temeljih raziskave, ki smo jo opravili. Želeno
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190