Page 193 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 193
9: Organizacijska kultura in finančna dodana vrednost v tujih podjetjih v Sloveniji

ji od 1.000.000 EUR, in podjetjih, ki ustvarijo poslovni izid do 500.000
EUR. Zanimivo bi bilo ugotoviti, ali se podjetja iz skupine z najnižjim
poslovnim izidom sčasoma premikajo v skupine z višjim pozitivnim
poslovnim izidom.

193

Slika 9.4: Poslovni izid podjetij raziskovalnega vzorca v številu podjetij

Preverjanje hipotez
H1: V slovenskih podjetjih s tujim lastništvom je prevladujoča or-

ganizacijska kultura tipa trg.
V poglavju Analiza tipa organizacijske kulture smo dokazali, da sta
v našem vzorcu po mnenju anketiranih prevladujoči kar dve organizacij-
ski kulturi, in sicer kultura hierarhije in kultura trga (obe s po 27 točk).
Nadalje smo preverjali, katera je prevladujoča organizacijska kultu-
ra anketiranih v podjetju, kjer so zaposleni, glede na posamezen tematski
sklop. V prvem sklopu (splošne karakteristike podjetja) prevladuje kultu-
ra trga (27 točk). V drugem sklopu (vodenje v organizaciji) je prevladujo-
ča kultura trga (29 točk). V tretjem sklopu (sistem ravnanja z zaposleni-
mi) anketirani kot prevladujočo kulturo zaznajo kulturo klana (29 točk).
V četrtem sklopu (lepilo organizacije) prevladuje kultura klana (28 točk).
V petem sklopu (strateški poudarki) prevladujeta dve kulturi – trga in hi-
erarhije (27 točk). V zadnjem, šestem sklopu (kriterij uspeha) anketirani
kot prevladujočo organizacijsko kulturo v podjetju, kjer so zaposleni, za-
znavajo kulturo hierarhije (32 točk).
Hipoteze ne moremo potrditi v celoti, saj sta na splošno kot prevla-
dujoči organizacijski kulturi navedena dva tipa kulture. Ker pa je eden iz-
med njiju kultura trga, lahko hipotezo H1 delno potrdimo.
Hipoteza je bila postavljena na podlagi makroekonomskega videnja
delovanja podjetij na trgu. Rezultate lahko interpretiramo na način, da
vodstvo podjetja želi s pomočjo značilnosti kulture hierarhije s striktno
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198