Page 202 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 202
Organizacijska kultura in organizacijska klima

Organizational Culture (2006, 26–28). Prvi del vprašalnika je sestavljen
iz šestih sestavin, ki ugotavljajo: 1) prevladujoče značilnosti organizacije,
2) vodenje organizacije, 3) management zaposlenih, 4) organizacijsko po-
vezanost, 5) strateške usmeritve in 6) kriterije uspešnosti. Vsaka od teh
šestih sestavin je sestavljena iz štirih trditev (A, B, C, D) in med te trditve
je moral anketiranec razdeliti 100 točk največ točk se pripiše tisti trdi-
tvi, ki najbolj ustreza stanju v podjetju. Nato pa smo sešteli točke, ki pri-
padajo trditvam A, B, C in D: tisti anketni vprašalniki, ki so imeli naj-
več točk pri trditvah A, pripadajo tipu organizacijske kulture klan; tista
podjetja, ki imajo največ točk pri trditvah pod oznako B pripadajo orga-
nizacijski kulturi tipa adhokracija; podjetja, ki imajo največ točk pri trdi-
tvah pod oznako C, pripadajo organizacijski kulturi tipa trg; podjetja, ki
imajo največ točk pri trditvah pod oznako D, imajo organizacijsko kultu-
202 ro tipa hierarhija. Ugotavljali smo samo prevladujoči tip obstoječe orga-
nizacijske kulture v podjetju in ne tudi željene organizacijske kulture, kot
je vprašalnik prvotno zasnovan.

Drugi del vprašalnika je bil namenjen pridobivanju podatkov o bol-
niški odsotnosti, iz katerih smo lahko izračunali odstotek bolniškega sta-
leža (odstotek bolniškega staleža je odstotek izgubljenih delovnih dni na
enega zaposlenega sodelavca) in indeks onesposabljanja (to je število iz-
gubljenih delovnih dni na enega zaposlenega). Spraševali smo tudi po šte-
vilu primerov bolniške odsotnosti, da bi lahko izračunali resnost (pov-
prečno trajanje ene odsotnosti z dela zaradi bolezni, poškodbe ali drugega
zdravstvenega razloga) vendar tega podatka nismo dobili od 39 % anketi-
ranih, zato ga nismo mogli uporabiti v statistični analizi.

S tretjim delom vprašalnika smo pridobili podatke o podjetju, in si-
cer: povprečno število zaposlenih v letu 2013 ter dejavnost in starost pod-
jetja.

Analiza in interpretacija raziskave
Demografski podatki podjetij
Od 67 anketiranih podjetij jih je 59,7 % (40) v izdelovalni dejavnosti in
40,3 % (27) v storitveni dejavnosti. 19,4 % anketiranih podjetij deluje do
20 let, 25 % jih deluje med 21 in 40 let in prav tako 25 % jih deluje med 41
in 60 let. Od 61 do 80 let delujočih podjetij je 11,9 %, od 81 do 100 let de-
lujočih podjetij je 7,5 %, 4,5 % anketiranih podjetij deluje med 101 in 120
let, po 3 % pa deluje med 121 in 140 let, med 141 in 160 let ter med 161 in
180 let. Po številu zaposlenih je med anketiranimi 35,8 % takšnih, ki sodi-
jo med srednje velika podjetja (od 50 do 150 zaposlenih), preostalih 64,2
% anketiranih podjetij pa sodi med velika podjetja z nad 300 zaposlenimi.
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207