Page 249 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 249
11: Organizacijska klima v slovenskih zdraviliščih 249

In če za konec povemo še, kaj pomeni višja povprečna ocena posame-
znih dejavnikov organizacijske klime glede na letni prihodek na zaposle-
nega: ugotovili smo, da je slednji v zdraviliščih, v katerih organizacijsko
klimo ocenjujejo boljše, višji kot v zdraviliščih, kjer so posamezni dejav-
niki slabše ocenjeni. Na osnovi preverjanja pravilnosti hipotez H1, H2 in
H3 smo ugotovili, da je letni prihodek na zaposlenega v soodvisnosti z or-
ganizacijsko klimo. V zdravilišču v kate,rem je organizacijska klima na
višjem nivoju, je tudi letni prihodek na zaposlenega višji. Dokazali smo,
da organizacijska klima pozitivno oziroma negativno vpliva na letni pri-
hodek na zaposlenega v izbranih slovenskih zdraviliško-turističnih cen-
trih.

Predlogi ukrepov za izboljšanje organizacijske klime
Na podlagi vseh izsledkov iz raziskave navajamo naslednje predloge za iz-
boljšanje organizacijske klime:
− Z nagradami motivirati zaposlene: obstaja veliko teorij o tem,

kaj motivira zaposlene, in ugotovili bomo, da se sodelavci različ-
no odzivajo, ko jim predstavimo spodbude za uspešnost. Sode-
lavci bodo bolj motivirani, če bodo menili, da je nagrada kapital
v organizaciji. Odpravlja videz favoriziranja in priznavanja do-
sežkov.
− Spodbujati novativnost in podjetniški duh: ustvarjanje podjetni-
škega duha se začne s preoblikovanjem sodelavcev v gospodarski
»motor« zdraviliško-turističnih centrov. Eden od načinov za
pospeševanje podjetništva je, da se organizacijska enota vzposta-
vi kot profitni center in se zaposlenim omogoči, da morebitne
dobičke, ustvarjene s pomočjo prihrankov in povečanja prodaje,
usmerijo v tisto, kar mislijo, da je najboljše za organizacijo. Prav
tako naj v podjetju posameznikom ponujajo nagrade za inovativ-
ne ideje in plačilo licenčnine za prihodke, ustvarjene s patentira-
no idejo ipd.
− Pripraviti sodelavce na spremembe: odpor do sprememb se kaže
v mnogih simptomih, ki lahko ustvarijo neprimerno organiza-
cijsko klimo. Priporočamo, da se spremembe uvajajo v točno do-
ločenih obdobjih. Če je sprememba za vsakogar sezonskega zna-
čaja, to ne bo nikogar presenetilo.
− Spodbujati povezanost zaposlenih: organizacijska klima je iz-
boljšana, ko sodelavci občutijo povezavo ali vez s svojimi kolegi.
Tudi če ima vsak zaposleni drugačno delo znotraj organizacije,
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254