Page 248 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 248
Organizacijska kultura in organizacijska klima

Tudi kategorija poznavanje poslanstva in vizije ter ciljev je med sre-
dnje ocenjenimi kategorijami, z nižjo oceno kot kategorija strokovna
usposobljenost in učenje. Anketirani so ocenili, da imajo v zdravilišču
oblikovano poslanstvo ter da zaposleni sprejemajo cilje zdravilišča. Del-
no se strinjajo s trditvijo, da so cilji, ki jih morajo doseči, realno postavlje-
ni. Manj se jim zdijo jasni cilji in politika organizacije, pri postavljanju ci-
ljev pa, poleg vodij, drugi zaposleni ne sodelujejo pogosto.

Kategorija notranji odnosi je med nižje ocenjenimi kategorijami or-
ganizacijske klime. K notranjim odnosom največ prispeva spoštovanje
dela sodelavcev, ki je znotraj kategorije ocenjeno najvišje. Odnosi med za-
poslenimi so dobri, zaposleni pa včasih med seboj sodelujejo, včasih pa
tekmujejo. Konflikti se ne razrešujejo v skupno korist, prav tako si zapos-
leni včasih ne zaupajo.
248 Uspešnost se navadno vrednoti po dogovorjenih ciljih in standardih.
Menijo, da za slabo opravljeno delo sledijo ustrezne sankcije. Anketira-
ni prejemajo plačo, ki je enakovredna ravni plač na tržišču. Ne strinjajo
pa se s trditvijo, da so tisti, ki so bolj obremenjeni, tudi ustrezno stimu-
lirani. Najslabše zaposleni ocenjujejo ustreznost razmerij med plačami v
zdravilišču.

Anketirani so kategorijo notranje komuniciranje in informiranje
ocenili nizko, predvsem pa na to vpliva mnenje, da dobijo odločno pre-
malo informacij o tem, kaj se dogaja v drugih enotah. Posredovanje infor-
macij s strani vodstva je nerazumljivo, poleg tega nadrejeni dajejo dovolj,
drugič premalo informacij za dobro opravljanje dela zaposlenih. Komu-
nikacijo med sodelavci in vodji so ocenili kot prijateljsko in sproščeno, re-
dni pa so tudi delovni sestanki.

Razvoj kariere so anketirani ocenili kot najnižjo med dvanajstimi ka-
tegorijami organizacijske klime v organizaciji. Najvišjo oceno znotraj ka-
tegorije ima postavka, ki se nanaša na zadovoljstvo z dosedanjim osebnim
razvojem, ki je bila ocenjena s srednjo oceno. Kriteriji za napredovanje
niso jasni vsem zaposlenim, prav tako zaposleni nimajo realnih možnos-
ti za napredovanje.

Kategorija zadovoljstvo pri delu je bila ocenjena visoko. Najbolj so
anketirani zadovoljni z delovnim časom in s sodelavci. Tudi s samim de-
lom so zadovoljni. Zaposleni so zadovoljni s svojimi neposredno nadre-
jenimi ter s stalnostjo zaposlitve. Zadovoljstvo z delovnimi pogoji je vi-
soko, zadovoljni so s svojim statusom in z možnostmi za izobraževanje.
Zadovoljstvo s plačo je visoko in se nahaja v rangu zadovoljstva z mo-
žnostmi za izobraževanje. Niso pa zadovoljni z vodstvom podjetja in z
možnostjo za napredovanje.
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253