Page 109 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 109
Praktična izpeljava kognitivno-konstruktivističnega modela pouka matematike

Preglednica 8.1 Nadaljevanje s prejšnje strani

Marec 22 Geometrijska telesa Sestavljanka Plakat
Plakat
23 Naravna števila do Fotografiranje in sne-
1000 manje Samoocenjevanje –
check-list
24 Naravna števila do Konstruktivizem, foto- Didaktične igre
1000 grafiranje in snemanje Preverjanje znanja

25 Merjenje dolžine Risanje

Mesec/teden Tema/enota Metoda dela, ki temelji
pouka na zgoraj opredeljenih
aktivnih metodah

April 26 Pisno seštevanje do Štafeta parov Plakat
Maj 1000 brez prehoda Miselni vzorec
Junij Samoocenjevanje –
27 Večkotniki check-list
Plakat
28 Pisno odštevanje do Štafeta parov
1000 brez prehoda Snežna kepa Didaktične igre

29 Matematični problemi Izmenjava v paru Didaktične igre
pisnega računanja do Izmenjava v paru
1000 brez prehoda Snežna kepa Plakat

30 Pisno seštevanje do reševanje problemov Didaktične igre
1000 s prehodom Karte z vprašanji
Test znanja Samoocenjevanje –
31 Pisno seštevanje do check-list
1000 s prehodom Kolegialno ocenjevanje
Snov 3. razreda OŠ
32 Matematični problemi
pisnega računanja do
1000 s prehodom

33 Merjenje časa, prostor-
nine, mase

34 Prikazi

35 Končni test znanja

je postopek, pri katerem se merjeni količini pridružuje število, ki pove, koli-
kokrat se enota nahaja v količini. Isti količini se pridružujejo različna števila,
če merimo z različnimi. Najprej spoznajo relativne nestandardne enote, na-
to konstantne nestandardne enote in šele v zadnji fazi standardne enote (za
dolžino, prostornino, ploščino in maso). Osvojijo postopek pretvarjanja več-
jih standardnih enot v manjše in obratno. Urijo se v praktičnem merjenju in
uporabljajo znanje o merjenju pri reševanju vsakdanjih življenjskih nalog.

Praktična izpeljava kognitivno-konstruktivističnega modela pouka mate-
matike v zadnji etapi vključuje refeleksijo o lastnem učenju. Ta omogoča sa-
mospoznavanje in razvijanje veščine samorefleksije in metakognicije. Zah-
tevnost in obseg vprašalnika prilagodimo starosti učencev v prvem triletju.

107
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114