Page 15 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 15
sonomija vzgojno-izobraževalnih 2
ciljev

Spremljanje matematičnega znanja na razredni stopnji

Sodobne strategije učenja in poučevanja so prinesle v pouk matematike in s
tem tudi v preverjanje in ocenjevanje znanja velike spremembe. Cilji mate-
matičnega izobraževanja, ki so bili naravnani k usvajanju konkretnih vsebin
in predvsem proceduralnih znanj, se danes namreč vse bolj dopolnjujejo s
konceptualnimi in procesnimi znanji oziroma z znanji, naravnanimi k iskanju
poti in strategij reševanja problemov, ki so prenosljiva tudi na druga pred-
metna in izvenšolska področja (Cotič, 2010).

V današnjem svetu dobiva vse večji pomen kompleksno znanje, ki obsega
tako temeljne spretnosti branja, računanja kot tudi reševanje kompleksnih
problemov. Izhodišče o vrstah in vidikih znanja predstavljajo teorije in kla-
sifikacije znanja (Žakelj, 2003). Pomembno je, da se tako učitelji razrednega
pouka kot učitelji matematike in didaktik matematike zavedamo različnih vi-
dikov, vrst in ravni znanja, da znamo presoditi, katerim dati prednost v raz-
ličnih situacijah, in da vemo, na kakšen način jih pri pouku matematike uva-
jamo, obravnavamo, utrjujemo ter na koncu tudi preverjamo in ocenjujemo
(Cotič, 2010).

Preverjanje in ocenjevanje znanja pri pouku matematike

Kompleksnost učnega procesa se kaže v paleti različnih didaktičnih elemen-
tov, kot so: motivacija, aktivno učenje, izkustveno učenje, spremljanje znanja
idr. V pouk jih vključujemo glede na situacijo v razredu, učno vsebino, pred-
znanje učencev idr., vedno z namenom pomagati učencu pri izgrajevanju
znanja. Pri spremljanju učenčevih dosežkov ugotavljamo tako proces učenja
kot tudi učenčeve dosežke, z namenom vrednotenja učenčeva znanja kot tu-
di z namenom vplivanja na spreminjanje napačnih predstav. Preverjanje zna-
nja na eni strani spodbuja učence k razmišljanju in razčiščevanju nesporazu-
mov in nejasnosti, na drugi strani pa je povratna informacija tako učiteljem
kot tudi učencem o doseganju posameznih učnih ciljev. Pri preverjanju zna-
nja učenci pridobijo vpogled v lastno znanje, v njegova trdna in šibka mesta,
v stopnjo razumevanja in uporabnosti znanja (Žakelj, 2003).

Na kakovost preverjanja in ocenjevanja znanja vplivajo pravilno izbrane

13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20