Page 14 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 14
d

aktivnosti v vseh učnih etapah, sodelovanje in izmenjava izkušenj ter pogle-
dov med učenci in načrtno pridobivanje spretnosti učenja. Pri takem pouku
učenec postopoma prevzema vse večji del odgovornosti za proces pridobi-
vanja znanja in osebnega razvoja ter se usposablja za vseživljenjsko učenje
(Valenčič Zuljan, ).

V pričujoči monografiji v teoretičnem delu predstavljamo širši pregled
področja didaktike matematike s poudarkom na problemskem pouku ter
vključevanju IKT v pouk geometrije. Predstavljamo in utemeljujemo model
problemskega pouka geometrije z uporabo IKT, ki v ospredje postavlja vi-
zualizacijo geometrijskih pojmov preko različnih reprezentacij ter razvija-
nje sposobnosti prehajanja med njimi, kar je ključno za razvoj problemskih
znanj.

Model problemskega pouka geometrije z uporabo IKT, ki smo ga preizku-
sili v šolski praksi, smo oblikovali tako, da učenci skozi različne aktivnosti z
uporabo IKT usvojijo osnovne geometrijske pojme, h geometriji pristopajo
problemsko ter tako razvijajo znanja in strategije za uspešno reševanje raz-
ličnih matematičnih (geometrijskih) problemov in problemov iz vsakdanje-
ga življenja. Pri tem so poudarjeni pomembna vloga rabe IKT pri spodbuja-
nju individualizacije učnega procesa, njen vpliv na enostavnejšo vizualizacijo
osnovnih geometrijskih pojmov ter reševanje in raziskovanje geometrijskih
problemov.

Pričujoča monografija pomembno prispeva k razvoju metod in oblik uče-
nja in poučevanja matematike ter tako predstavlja kakovosten prispevek na
področju splošne didaktike kot tudi specialne didaktike matematike.


   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19