Page 16 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 16
aktika matematike v osnovni šoli

namreč začutiti pomen in smiselnost vsebin in znanja, ki se ga učijo, da lahko
znanje ponotranjijo.

Učni načrt za matematiko je zasnovan v obliki spiralnega kurikuluma, ki
temelji na večkratnem vračanju k temeljnim vsebinam in postopnem nad-
grajevanju ter dopolnjevanju znanja. Pri uvajanju pojmov je potrebno upo-
števati kognitivni razvoj otroka in obravnavo novih vsebin preko življenjskih
situacij smiselno navezati na že usvojene vsebine ter postopno vključevati
prenos znanja na druga področja (Žakelj, ).

De Corte (, str. ) izpostavlja, da so »končni cilj učenja in poučevanja
izgradnja ›prilagodljive kompetence‹, to je zmožnosti, da naučeno in osmi-
šljeno znanje ter razvite veščine uporabljamo v različnih situacijah na prožen
in ustvarjalen način«.

Za doseganje omenjenega cilja je potrebno dobro poznavanje učenja, ra-
zvoja mišljenja ter samega poteka izgradnje matematičnega znanja. Potreb-
no je poiskati odgovor na temeljna vprašanja uspešnega poučevanja: »Kaj je
učenje? Kako organizirati proces učenja, da bo učenec pri tem uspešen? Kaj
je bistvo učenja? Kaj se učiti? Kako zasnovati proces učenja, da bodo učen-
ci napredovali v miselnem razvoju ter dosegli kakovostno znanje in razvili
veščine za njegovo uporabo v različnih situacijah?« Odgovori na omenjena
vprašanja se skrivajo v različnih teorijah učenja. Poznavanje teh teorij učitelju
omogoča razumevanje procesa učenja, uporabo različnih pristopov ter mož-
nost razvijanja različnih modelov pouka z namenom, da učencem omogoči
kakovostno izgradnjo znanja.

Teorije učenja in poučevanja
Zanimanje za učenje in vplivanje nanj sega že v antično Grčijo, vendar se je
znanstveno preučevanje učenja na najtehtnejši način začelo na začetku .
stoletja. Znanstveno raziskovanje je krepilo visoka pričakovanja glede poten-
ciala, ki ga je imelo za izboljšanje izobraževalnih praks, vendar razmerje med
raziskovanjem in prakso v . stoletju ni bilo najproduktivnejše (De Corte,
). V tem času so številni psihologi, ki so se ukvarjali z učenjem, razvili več
kot  teorij učenja (De Corte, ; Marentič-Požarnik, ).

Poznavanje in razumevanje teorij učenja učitelju omogoča uporabo učin-
kovitih pristopov poučevanja, kjer s pomočjo različnih metod in oblik pouče-
vanja, skozi različne dejavnosti ter ob uporabi različnih didaktičnih sredstev
učencem omogoča uspešno izgrajevanje (matematičnega) znanja. Vsaka te-
orija ima tudi pomanjkljivosti, vendar te niso razlog, da bi jih zavrnili v celoti,
saj so imele posamezne teorije pomemben vpliv pri razvoju izobraževalnih
praks. Žakelj () meni, da je poznavanje teorij učenja, njihovih zakonito-


   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21