Page 21 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 21
Teorije učenja in poučevanja

Preglednica . Poglavitne značilnosti konstruktivističnega učenja

Aktiven proces Potrebna miselna aktivnost učenca
Konstruktiven proces Neko informacijo povezujemo z drugimi, da bi jo lažje razumeli
Kumulativen proces Novo znanje gradimo na predznanju
K cilju usmerjen proces Učenec se mora zavedati ciljev in gojiti ustrezna pričakovanja
Diagnostično Diagnosticiranje lastnega učenja
Reflektivno Ponoven razmislek o procesu učenja

Opombe Povzeto po Šteh (, str. ).

tičnih pristopov. V procesu učenja lahko to doseže s kognitivnim konfliktom,
ki ga sproži s smiselno postavljenimi vprašanji, izzivi ali problemskimi situaci-
jami. Prek kognitivnega konflikta učenci začutijo potrebo po razširitvi znanja
in tako novo znanje povežejo v mrežo obstoječega znanja (proces asimilaci-
je) oziroma prilagodijo ali spremenijo lastno kognitivno strukturo, ko začutijo
motnjo ali napetost v obstoječih miselnih strukturah (proces akomodacije).
Učenci se učijo tako, da sodelujejo v diskusijah, oblikujejo vprašanja, se učijo
reševati probleme ter razvijajo metakognitivne strategije. Za poučevanje pa
slednje pomeni spodbujanje razumevanja in lastnega odkrivanja zakonito-
sti, pojmov itd. (Labinowicz, ; Žakelj, ). Namesto pomnjenja podat-
kov, ponavljanja in memoriranja dejstev ter postopkov so v procesu učenja
v ospredju analiziranje, raziskovanje, sodelovanje in združevanje (sinteza) že
znanih stvari (Dougiamas, ). Konstruktivistično učenje se osredotoča na
proces za doseganje cilja in ne toliko na sam cilj oziroma rezultat.

Konstruktivisti zagovarjajo odpravo klasične oblike ocenjevanja in testov.
Poudarjajo pomen sprotnega preverjanja znanja v procesu učenja in aktivne
udeležbe učencev v procesu spremljanja in ocenjevanja lastnega napredka.
Poudarek dajejo avtentičnim oblikam ocenjevanja znanja, kot je npr. ocenje-
vanje projektnega dela, seminarskih nalog, predstavitve portfelja itd. Učitelj
je pri tem postavljen pred zahtevno nalogo oblikovanja kriterijev in objektiv-
nega ocenjevanja izdelkov, predstavitev in drugih dejavnosti.

Opredelitev poglavitnih značilnosti konstruktivističnega učenja (Šteh, )
je predstavljena v preglednici .. Avtorica poudarja, da je konstruktivistično
učenje usmerjeno k odkrivanju, povezano z vsakdanjim življenjem, problem-
sko usmerjeno, osnovano na primerih, intristično motivirano ter socialno.

Tudi posamezne konstruktivistične teorije se razlikujejo med seboj in pou-
darjajo različne vidike učenja. Posledično so imele različen vpliv oziroma pri-
spevek k poučevanju matematike. Razvoj logično-matematičnih sposobno-
sti je opisal švicarski psiholog Jean Piaget, ki je avtor razvojne teorije. Menil
je, da je učenje podrejeno zakonitostim razvoja. Razvoj mišljenja po Piagetu


   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26