Page 17 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 17
Uvod

V uvodnem delu raziskave predstavljamo ožje znanstveno področje in
opredelitev raziskovalnega modela, namen in cilje raziskave, temeljno
tezo in hipoteze raziskave, načrt raziskave, metode analize podatkov in
testiranje hipotez, predpostavke in omejitve pri obravnavanju raziskoval-
nega problema ter strukturo raziskave.

Opis ožjega znanstvenega področja in opredelitev raziskovalnega
problema
Raziskava preučuje vpliv dejavnikov človeškega kapitala in organizacijske
klime na uspešnost poslovanja turističnih agencij. Vsebina spada na po-
dročje ekonomije in managementa oz. po klasifikaciji Frascati v 5.02: eko-
nomske in poslovne vede.

Raziskovalni cilj je raziskati precej neraziskano področje človeškega
kapitala, organizacijske klime in turističnih agencij ter ugotoviti vpliv de-
javnikov človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslo-
vanja turističnih agencij. Omenjeni dejavniki so v veliki meri odvisni od
managerjev/lastnikov/vodij turističnih agencij in tudi od drugih zaposle-
nih, zato je zelo pomembno, da jim namenimo več pozornosti. Z empirič-
no raziskavo želimo ugotoviti, kakšen pomen imajo posamezne spremen-
ljivke človeškega kapitala in organizacijske klime, ki vplivajo na uspešnost
poslovanja turističnih agencij. Zavedati se moramo, da turistične agencije
igrajo čedalje pomembnejšo vlogo tudi na mednarodnem trgu, ki se mu je
treba v številnih primerih prilagoditi. Konkurenca je vse večja, zato bos-
ta človeški kapital in organizacijska klima čedalje pomembnejša, saj bodo
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22