Page 20 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 20
Namen in cilji raziskave
Namen raziskave je preučiti vpliv dejavnikov človeškega kapitala in orga-
nizacijske klime na uspešnost poslovanja turističnih agencij.

Cilji raziskave so:
– raziskati precej neraziskano temo in dodati svoj znanstveni pri-

spevek s področja človeškega kapitala, organizacijske klime in tu-
rizma;
– opredeliti organizacijsko strukturo ter vlogo in pomen deležni-
kov v slovenskem turističnem gospodarstvu;
– s pomočjo vprašalnika opraviti kvantitativno raziskavo v sloven-
skih turističnih agencijah, katerih glavna dejavnost je navedena
pri ciljni populaciji in vzorčenju, ter razviti in empirično preveriti
20 konceptualni model, ki prek zastavljenih hipotez ponazarja vpliv
dejavnikov človeškega kapitala in organizacijske klime na uspeš-
nost poslovanja turističnih agencij;
– na osnovi teoretičnih in empiričnih ugotovitev predstaviti pred­
loge za večji vpliv dejavnikov človeškega kapitala in organizacij-
ske klime na uspešnost poslovanja turističnih agencij ter z empi-
ričnimi podatki preučevano tudi znanstveno objaviti.

Temeljna teza in hipoteze
Temeljna teza je: »Človeški kapital in organizacijska klima pozitivno
vplivata na uspešnost poslovanja turističnih agencij.«

Temeljno tezo smo testirali s pomočjo hipotez H1, H2 in H3, zapisa-
nih v nadaljevanju.

H1: Med človeškim kapitalom in organizacijsko klimo v turističnih
agencijah obstaja pozitivna medsebojna povezava.

Obrazložitev:
Človeški kapital v turističnih agencijah smo preučevali kot odnos
podjetja do izboljšanja človeškega kapitala, kar se nanaša na: investicije v
znanje, vrsto znanj, usposabljanja, veščine, učenje posameznikov in tima,
učečo se organizacijo.
Organizacijsko klimo smo preučevali z naslednjimi dimenzijami,
povzetimi po SiOK: odnos do kakovosti, inovativnost in iniciativnost,
pripadnost organizaciji, notranji odnosi, vodenje (delegiranje) dela, orga-
niziranost, strokovna usposobljenost in učenje, poznavanje poslanstva in
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25