Page 19 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 19
Uvod
so nastajala nova spoznanja in se oblikovali drugačni pogledi na intelek-
tualni kapital kot razvojni dejavnik (Bahun in Rojc 2006).
Zmogljivost podjetja se ne odraža samo skozi znanje. Zajema upora-
bo znanja v kombinaciji z izkušnjami. Sposobnosti oz. zmogljivosti pod-
jetja v takšnem smislu pa neposredno vplivajo na uspešnost podjetja,
medtem ko ga samo znanje, tako tacitno kot eksplicitno, brez posebne
operacio nalizacije, nima (Schotter in Bontis 2009). Namen izobraževa-
nja zaposlenih v podjetjih je imeti ustrezno usposobljen kader, ki bi s svo-
jim znanjem znal povečati uspešnost in učinkovitost podjetja. Armstrong
(1995) meni, da je to možno le, če ima »vsak zaposleni določene sposob-
nosti, spretnosti in znanje, ki pripomorejo k učinkovitosti, če se kakovost
dela posameznikov in timov izboljšuje, če se zaposleni razvijajo v smeri, ki
omogoča največji možni osebnostni razvoj«.
Raziskovalni model 19
Raziskovalni model, prikazan v sliki 1, ponazarja, za kakšne korelacije gre
med dimenzijami organizacijske klime, dimenzijami uspešnosti poslova-
nja turističnih agencij in dimenzijami človeškega kapitala.
Organizacijska klima H1 H2
Odnos do kakovosti Uspešnost poslovanja Človeški kapital
Inovativnost in iniciativnost turističnih agencij Investicija v znanje
Strokovna usposobljenost in Vrsta znanj
H3 Usposabljanja
učenje Veščine
Rast Učenje posameznika in
Motivacija in zavzetost Donosnost tima
Notranje komuniciranje in Dobičkonosnost TA Učeča se organizacija
informiranje
Vodenje (delegiranje) dela
Notranji odnosi
Poznavanje poslanstva in vizije ter
ciljev
Organiziranost
Pripadnost organizaciji
Razvoj kariere
Nagrajevanje
Zadovoljstvo zaposlenih
Slika 1: Raziskovalni model
so nastajala nova spoznanja in se oblikovali drugačni pogledi na intelek-
tualni kapital kot razvojni dejavnik (Bahun in Rojc 2006).
Zmogljivost podjetja se ne odraža samo skozi znanje. Zajema upora-
bo znanja v kombinaciji z izkušnjami. Sposobnosti oz. zmogljivosti pod-
jetja v takšnem smislu pa neposredno vplivajo na uspešnost podjetja,
medtem ko ga samo znanje, tako tacitno kot eksplicitno, brez posebne
operacio nalizacije, nima (Schotter in Bontis 2009). Namen izobraževa-
nja zaposlenih v podjetjih je imeti ustrezno usposobljen kader, ki bi s svo-
jim znanjem znal povečati uspešnost in učinkovitost podjetja. Armstrong
(1995) meni, da je to možno le, če ima »vsak zaposleni določene sposob-
nosti, spretnosti in znanje, ki pripomorejo k učinkovitosti, če se kakovost
dela posameznikov in timov izboljšuje, če se zaposleni razvijajo v smeri, ki
omogoča največji možni osebnostni razvoj«.
Raziskovalni model 19
Raziskovalni model, prikazan v sliki 1, ponazarja, za kakšne korelacije gre
med dimenzijami organizacijske klime, dimenzijami uspešnosti poslova-
nja turističnih agencij in dimenzijami človeškega kapitala.
Organizacijska klima H1 H2
Odnos do kakovosti Uspešnost poslovanja Človeški kapital
Inovativnost in iniciativnost turističnih agencij Investicija v znanje
Strokovna usposobljenost in Vrsta znanj
H3 Usposabljanja
učenje Veščine
Rast Učenje posameznika in
Motivacija in zavzetost Donosnost tima
Notranje komuniciranje in Dobičkonosnost TA Učeča se organizacija
informiranje
Vodenje (delegiranje) dela
Notranji odnosi
Poznavanje poslanstva in vizije ter
ciljev
Organiziranost
Pripadnost organizaciji
Razvoj kariere
Nagrajevanje
Zadovoljstvo zaposlenih
Slika 1: Raziskovalni model