Page 28 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 28
Potek raziskave in uporabljene raziskovalne metode bomo podrobno
opisali pri metodah analiz podatkov in testiranj hipotez.

Predpostavke in omejitve pri obravnavanju raziskovalnega problema
Raziskava temelji na naslednjih predpostavkah:

– v Sloveniji in tudi širše še ni bila izvedena nobena raziskava, ki bi
ugotavljala vpliv dejavnikov človeškega kapitala in organizacijske
klime na uspešnost poslovanja turističnih agencij;
– lastniki/managerji/vodje in drugi zaposleni (respondenti) tu-
rističnih agencij ter njihovih poslovalnic, ki smo jim poslali an-
ketni vprašalnik prek spleta, so nanj odgovorili v predvidenem
roku, zbrani in analizirani podatki pa odražajo resničen vpliv de-
javnikov človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost
28 poslovanja turističnih agencij.

Raziskava temelji na naslednjih omejitvah:

– anketni vprašalnik je bil namenjen lastnikom/managerjem/vod-
jem turističnih agencij in njihovih poslovalnic ter drugim za-
poslenim v turističnih agencijah in njihovih poslovalnicah, ne
pa tudi njihovim poslovnim partnerjem, ki močno prispevajo h
kakovosti storitev turističnih agencij (npr. avtobusni prevozniki,
hotelirji, letalski prevozniki, ponudniki gostinskih storitev itd.);

– dejavnike človeškega kapitala in organizacijske klime, ki vplivajo
na uspešnost poslovanja turističnih agencij, smo preučevali z an-
ketnim vprašalnikom, kar pomeni, da smo se zadovoljili s subjek-
tivnimi merami respondentov;

– raziskavo smo izvedli v obdobju dveh mesecev, kar pomeni, da ni
šlo za longitudinalno študijo, kar bi zagotovo povečalo veljavnost
in uporabnost rezultatov;

– v model niso vključeni vsi dejavniki človeškega kapitala in orga-
nizacijske klime, ki vplivajo na uspešnost poslovanja turističnih
agencij, temveč le nekateri, s katerimi smo želeli potrditi temeljno
tezo in hipoteze raziskave;

– nekateri dejavniki uspešnosti poslovanja izražajo dokaj podob-
na gibanja, zato smo izbrali in izračunali tiste dejavnike, ki so
bili statistično najzanesljivejši. Upoštevali smo javno dostopne
finančne kazalce (bizi.si), dimenzije (dejavnike) organizacijske
klime pa smo preverjali v trenutku izvajanja ankete. Finančne
podatke, za katere smo zaprosili le lastnike/managerje/vodje tu-
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33