Page 31 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 31
Človeški kapital

V teoretičnem delu raziskave s pomočjo izbrane domače in tuje literature
ter virov opredeljujemo človeški kapital, organizacijsko klimo, turizem in
v raziskavo vključene računovodske kazalnike, s katerimi smo preučevali
uspešnost poslovanja turističnih agencij.

Pričenjamo s človeškim kapitalom. Ta skupaj s strukturnim ka-
pitalom predstavlja intelektualni kapital podjetja, slednji pa skupaj s
finančnim kapitalom predstavlja tržno vrednost podjetja (Roos idr.
2000, 21).

Opredelitev človeškega kapitala
Človeški kapital je duša podjetja. Lastniki/managerji/vodje podjetij
v številnih primerih šele ob odhodu posameznega delavca iz podjetja
zaznajo, kako pomemben del znanja (človeški kapital) je podjetje s tem
izgubilo. Podjetje bi moralo storiti prav vse, da bi zadržalo posamezne
zaposlene, in to še preden se zaposleni odloči, da zapusti podjetje. Več-
ji pomen bi podjetje moralo pripisati trudu, da zaposleni ostane v pod-
jetju, in bi se moralo, če ta namerava oditi h konkurenčnemu podjetju,
vprašati, kakšen je bil potem namen izobraževanja zaposlenih, kako so
ravnali z njimi, kakšen je pomen investicij v izobraževanje (Roos idr.
2000).
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36