Page 53 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 53
Organizacijska klima

Organizacijska klima ima pri poslovanju podjetij čedalje večji pomen, saj
dobra organizacijska klima prispeva k uspešnejšemu poslovanju številnih
podjetij, tako podjetij, ki se ukvarjajo s proizvodno, kot tudi tistih, ki se
ukvarjajo s storitveno dejavnostjo. S. Treven (1998, 127) poudarja, da so
v podjetjih pomembni prijateljski medsebojni odnosi, ki jih vzpostavlja-
mo in vzdržujemo predvsem tako, da skrbimo za sproščeno vzdušje, ki
mora biti še vedno profesionalno, spodbujamo zdravo tekmovalnost med
zaposlenimi, vse zaposlene obravnavamo enako, spodbujamo odkrit po-
govor itd.

Opredelitev, razvoj in vrste organizacijske klime
T. Mihalič (2007) pravi, da gre pri organizacijski klimi za večjo medseboj-
no povezanost s postopki, procesi, politiko, internim okoljem, strukturo
zaposlenih idr. Kultura organizacije je povezana s preteklostjo in usmer-
jena v prihodnost. Pretekle izkušnje nam lahko pomagajo pri sprejemanju
prihodnjih odločitev, čeprav na prihodnost ne moremo vplivati v celoti.
Spreminjanje kulture je izjemno dolgotrajno in težavno. Za upravljanje
organizacijske klime je značilno, da je povezano s sedanjim stanjem in je
pogojeno zgolj s spremembo trenutnega stanja in aktualnih razmer.

Za razvoj organizacijske klime je v primerjavi z organizacijsko kul-
turo značilno, da je hitrejši in je vezan na trenutno časovno obdobje. De-
javniki, ki vplivajo na razvojno dinamiko klime, so (Mihalič 2007, 25): iz-
kazana solidarnost med zaposlenimi, stopnja avtonomije zaposlenih pri
delu, načini in oblike poslovanja, doseganje kratkoročnih ciljev, stopnja
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58