Page 55 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
Organizacijska klima 55

Dimenzija kakovosti in količine dela v organizaciji
Za podjetja je kakovost v konkurenčnem boju na trgu čedalje pomemb-
nejša. Ne gre le za konkurenčno prednost, ampak vse bolj za konku-
renčno nujnost. S to dimenzijo organizacijske klime poskušamo ugotovi-
ti, ali se zaposleni zavedajo, da so vpliven in odgovoren člen pri doseganju
standardov kakovosti. Za dimenzije kakovosti in količine dela v organi-
zaciji so pomembni (Mihalič 2007): merila za doseganje določene stop-
nje kakovosti in količine pri delu in nalogah, stopnja ponosa zaposlenih
na stopnjo kakovosti izvedenih del in nalog, stopnja odgovornosti zapo-
slenih za doseganje kakovosti in količine dela oddelka, nagrajevanje nad-
povprečne kakovosti in količine opravljenih del in nalog, stopnja prizade-
vanja zaposlenih za čim kakovostnejše opravljanje del in nalog, razmerje
med pomembnostjo kakovosti in količine pri delu, stopnja poznavanja
meril za doseganje kakovosti in količine na strani zaposlenih, prisotnost
napak pri delu in odstopanj od meril kakovosti in količine, stopnja prev-
zemanja odgovornosti za doseženo kakovost in količino, prizadevanja za
permanentno izboljševanje kakovosti ter prisotnost medsebojnega spod-
bujanja k doseganju vedno višje kakovosti.

Dimenzija inovativnosti in samoiniciativnosti v organizaciji
S to dimenzijo organizacijske klime ocenjujemo ozaveščenost zaposlenih
o pomenu inovativnosti. Inovacije in inovativnost niso le stvar vodstva,
ampak vseh zaposlenih v podjetju, zato naj bi predloge za izboljšave daja-
li vsi. Likar idr. (2000, 7) pravijo: »Inovativnost je lastnost ljudi. Osnova
za inovacijo je invencija. Invencija je vsaka nova zamisel, ki obeta koristi;
inovacija iz nje nastane, ko jo kdo razvije do popolne uporabnosti in ko jo
poleg tega odjemalci sprejmejo, kupijo in uporabijo ter omogočijo avtorju,
izdelovalcu in prodajalcu zaslužek, ker jo štejejo za koristno.«

Med dimenzije inovativnosti in samoiniciativnosti v organizaciji so-
dijo (Mihalič 2007): stopnja rednega podajanja predlogov, idej in zamisli
za izboljšave, delež inovacij in invencij na zaposlenega v organizaciji, sto-
pnja izvajanja načrtnega spodbujanja inovativnosti vseh zaposlenih, in-
tenzivnost razmišljanja zaposlenih o novih načinih boljšega opravljanja
del in nalog, nagrajevanje dobrih predlogov, idej in zamisli, stopnja načrt­
nega razvijanja in spodbujanja samoiniciativnosti zaposlenih, prisotnost
in kakovost sistema načrtnega zbiranja, izbiranja (selekcioniranja) in uva-
janja idej, stopnja pripravljenosti zaposlenih za prevzemanje tveganj pri
aplikaciji lastnih idej, pogojevanje nagrad in napredovanj z inovativno-
stjo in s samoiniciativnostjo.
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60