Page 60 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 60
Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij

obraženi, usposobljeni delavci, ki so voljni razvijati svoje sposobnosti in
hkrati prispevati k rasti podjetja, pomemben element, ki povečuje zado-
voljstvo, gradi osebnostni razvoj ter posredno povečuje vrednost podje-
tja (Černetič 2007, 302). Za dimenzije izobraževanja, izpopolnjevanja in
usposabljanja v organizaciji so pomembni (Mihalič 2007): enakopravnost
glede možnosti za pridobivanje novih in širjenje obstoječih znanj, kako-
vost in količina pridobivanja novih znanj in veščin, potrebnih za uspešno
delo, stopnja permanentnega učenja vseh zaposlenih, izpostavljanje zna-
nja kot vrednote zaposlenih, kakovost celostnega sistema izobraževanja,
izpopolnjevanja in usposabljanja, prisotnost mehanizmov sistematične-
ga pritekanja znanj kot dolžnosti in pravice vseh zaposlenih, stopnja raz-
vijanja načel učeče se organizacije in organizacije znanja, stopnja sistema
načrtnega razvoja kompetenc zaposlenih, stopnja medsebojnega preno-
60 sa znanj in veščin med zaposlenimi, stopnja zavedanja o pomenu stalnega
nadgrajevanja znanj za lastno konkurenčnost.

Dimenzija razumevanja in udejanjanja razvojne strategije
v organizaciji
Pomen dimenzije razumevanja in udejanjanja razvojne strategije v orga-
nizaciji vključuje (Mihalič 2007): stopnjo razumevanja razvojne strategi-
je na ravni oddelkov in celotne organizacije, stopnjo poznavanja politike
in ciljev na strani zaposlenih, stopnjo sprejemanja ciljev oddelka in or-
ganizacije za svoje individualne cilje, stopnjo sodelovanja in prispevanja
zaposlenih pri oblikovanju ciljev oddelka, stopnjo realnosti opredeljenih
kratkoročnih in dolgoročnih ciljev, stopnjo udejanjanja politike v praksi,
stopnjo preglednosti vizije, strategije, politike in ciljev, stopnjo doseganja
razvojnih načrtov organizacije.

Dimenzija načina internega komuniciranja v organizaciji
Interno komuniciranje je zelo pomembno tudi za manjša podjetja, kjer se
zaposleni med seboj relativno dobro poznajo; pomen internega komunici-
ranja se kaže tudi takrat, ko zaposleni zaradi poslovnih razlogov zapušča
delovno okolje in se seveda ostali zaposleni sprašujejo, ali in kdaj bodo
tudi oni na vrsti. Za majhna podjetja je značilno, da ima pri internem ko-
municiranju običajno najpomembnejšo vlogo vodstvo podjetja, seveda pa
se morajo zaposleni počutiti varno, sprejeto in cenjeno, da bodo lahko kar
najbolje uresničevali cilje podjetja in opravljali svoje delo točno, vestno in
natančno. Interno komuniciranje je pomembno tudi za turistične agen-
cije v Sloveniji (Bojnec in Kribel 2006), ki kot informacijsko-komunika-
cijsko in tržno orodje uporabljajo internet. Interno komuniciranje lahko
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65