Page 71 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
Turizem 71

Ponudniki turističnih proizvodov
Poslovni subjekti (gospodarske družbe, ustanove javnega in zasebne-
ga sektorja) so temeljni nosilci turistične dejavnosti. Poslovni subjekti so
pri oblikovanju turistične ponudbe svobodni in nosijo vso poslovno od-
govornost za svoje poslovne odločitve. Poslovni subjekti svoj podjetni-
ški razvoj gradijo na poslovnih interesih, ki jih usklajujejo na lokalni in
regio­ nalni ravni v skladu z razvojnimi usmeritvami širših turističnih ob-
močij. Lastniška struktura in managerski sistemi v turističnih podjetjih
se postopoma normalizirajo in omogočajo kakovostnejši podjetniški ra-
zvoj ter večjo konkurenčno učinkovitost slovenskih turističnih podjetij.

Vloga turističnih agencij in organizatorjev turističnih potovanj
Turistične agencije in organizatorji turističnih potovanj imajo med po-
slovnimi subjekti s področja turizma zelo pomembno vlogo. Pomembno
je povečanje njihove aktivne vloge pri oblikovanju in trženju integralnih
turističnih proizvodov turističnih destinacij na lokalni ravni v Sloveniji,
pri trženju posebnih integralnih turističnih proizvodov in pri trženju ce-
lovite turistične ponudbe na tujih trgih. Za uspešno izvajanje vloge turi-
stičnih agencij in organizatorjev potovanj je bistvenega pomena njihovo
konstruktivno sodelovanje in povezovanje s Slovensko turistično organi-
zacijo (Vlada RS 2002, 60).

Osnovne funkcije naših turističnih agencij v nadaljnjem razvoju na-
šega turizma, izhajajoč iz problema razvoja turizma, so (Rešetar 1981, 26):
– razvoj turistične ponudbe v destinaciji in njenih povezav s svetov-

nim tržiščem;
– organizacija dopusta za domače turiste;
– prodaja turističnih proizvodov, iz katerih je posamezna turistič-

na destinacija sestavljena.
T. Krašna (2006) kot osnovno funkcijo turistične agencije opredeljuje
posredovanje turističnih storitev, ki pomeni prodajo in rezervacijo pavšal-
nih proizvodov, hotelskih storitev, vozovnic in vstopnic. Turistična agen-
cija sprejema in posreduje tudi plačila turističnih storitev za zastopane
proizvajalce (Krašna 2006, 10). Poleg osnovne funkcije turistične agenci-
je opravljajo še druge storitve: iskanje kupcev, svetovanje kupcu, svetova-
nje organizatorjem potovanj, skrb za kupce pred odhodom v destinacijo
in pri povratku iz nje, sprejemanje in posredovanje pritožb kupcev, druge
storitve, kot npr. menjavanje valut, urejanje zavarovanj, pridobivanje viz-
umov in potovalnih čekov, organiziranje in prodajanje potovanj po naro-
čilu, prodajanje letalskih vozovnic.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76