Page 68 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 68
ni, regionalni in državni ravni, zato je pri strateškem načrtovanju treba
upoštevati tudi strateške usmeritve lokalne in regionalne ravni. Turizem
vključuje vrsto raznovrstnih dejavnosti, ki imajo za svoj razvoj idealne ra-
zvojne strategije (Uran in Ovsenik 2006, 18).

Izraz turizem in opredelitev turizma

V slovenščini se od druge polovice prejšnjega stoletja splošno uporablja iz-
raz turizem, pred letom 1941 pa je bil v rabi izraz tujski promet. Slednja
besedna zveza je bila neposredno prevedena iz nemškega jezika, iz izraza
»fremdenverkehr«, medtem ko je bila beseda turizem ves čas uporablja-
na v francoskem in angleškem jeziku in je bila v svetu v splošni rabi, razen
v nemškem in nekaterih slovanskih jezikih (Mihalič in Planina 2002, 17).
Izraz turizem izvira iz starofrancoskega korena »tour«, kar pome-
68 ni krožno gibanje, torej gibanje s povratkom v izhodišče. Potem so iz-

raz prevzeli vsi svetovni jeziki. Izraz turist je bil prvič uporabljen v Angli-
ji leta 1800, in sicer ga je uporabil Pegge v svojih »Anecdotes of English
Language«, kjer je bil napisan danes znameniti stavek: »A Traveller is
now-a-days called a Tourist«. Izraz turizem je bil prvič uporabljen leta
1811 v angleškem časniku Sporting Magazine v članku »Sublime Cockey
Tourism« (Planina 1996, 18).
Turist je oseba, ki briše meje družbenih sistemov in soustvarja nasta-
jajoče globalno družbeno okolje, je družbeno bitje in v idealnem smislu v
bistvu družbeni konstrukt (Ambrož 2005, 216).
Turizem se v življenju uporablja v različnih oblikah, zato je treba
poznati osnovne vrste turizma, torej pridevnike, ki se dodajajo besedi tu-
rizem, da bi označili različne pojavne oblike tega pojava in dejavnosti.
Pojem »turist« je za statistične namene opredeljen kot obiskovalec,
čigar obisk določenega kraja traja najmanj eno noč, njegov namen pa so
bodisi počitnice ali dopust bodisi gre za poslovni oz. službeni obisk bodi-
si ga vodijo drugi turistični nameni (Medlick 1997, 162).

Turistična destinacija in načrtovanje turističnih destinacij
Skupno polje različnih opredelitev turističnih destinacij številnih avtor-
jev identificira naslednje lastnosti (Cooper 2012):

– Turistične destinacije so nepremične, kar pomeni, da lahko pride
do turistične potrošnje le v destinaciji sami. Če želi turist doživeti
privlačnosti destinacije, mora biti v njej tudi fizično prisoten. Tu-
ristično povpraševanje je po svoji naravi usmerjeno v edinstvene
in občutljive dele sveta, zato so take destinacije večkrat pod pri-
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73