Page 67 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 67
Turizem

Turizem je ena izmed najhitreje razvijajočih se panog v zadnjem desetle-
tju. Za razvoj turizma v Sloveniji je med drugim pomembna dobra stra-
tegija razvoja turizma z opredelitvijo ključnih dejavnosti ter opredelitev
funkcij deležnikov, ki so soodvisni pri njegovem razvijanju. Pomembno
vlogo pri razvoju turizma v Sloveniji, predvsem z vidika emitivnega in re-
ceptivnega turizma, imajo tudi turistične agencije, zato jim smemo pri-
pisati velik pomen. V turističnih agencijah zaposleni s svojim človeškim
kapitalom in z organizacijsko klimo prispevajo k uspešnosti poslovanja
turističnih agencij, kar preučujemo tudi v nadaljevanju.

Turizem vpliva tudi na nacionalno gospodarstvo, zato so za turizem
pomembne naslednje ekonomske funkcije (Planina in Mihalič 2002): de-
vizna, kompenzacijska, konverzijska, inflacijsko-deflacijska, multiplika-
cijska in indukcijska.

Razvoj turizma v Sloveniji
Razvoj turizma v Sloveniji ustvarja priložnosti, ki ugodno vplivajo na ce-
loten gospodarski, socialni in prostorski razvoj države, ter hkrati pred-
stavlja pomembno poslovno priložnost za Slovenijo. Razvoj slovenskega
turizma je v zadnjem obdobju temeljil predvsem na izgradnji infrastruk-
ture, zanemarjeno pa je bilo področje t. i. mehkih razvojnih elementov –
kakovosti v najširšem pomenu besede, pospešenega izobraževanja za turi-
zem in razvoja človeških virov, spodbujanja inovativnosti in kreativnosti
za razvoj in oblikovanje tržno zanimivih, inovativnih ter kakovostnih in-
tegralnih turističnih proizvodov (ITP). Turizem se integrira na lokal-
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72