Page 31 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 31
finance in projektiranje, ter se običajno ne nanaša na turistične
storitve; kot tudi ne na večino drugih potrošnikih storitev,
turistične strategije in politike so v splošnem slabo povezane z
inovacijskimi politikami.

Za nepovezanost med turizmom in inovacijskimi politikami je po vsej
verjetnosti krivo dojemanje turizma kot šibke osnove za trajnostni
gospodarski razvoj in ustvarjanje dodane vrednosti. Vsaj delno je ta
percepcija povezana s nezadostno zmožnostjo vpliva turistične industrije
na politike v razvitih državah, kar lahko pripišemo (1) nepovezanosti
interesnih skupin v turizmu ter (2) pomanjkanju razumevanja vloge
turizma in inovativnosti v gospodarstvu - tako v turističnih kot inovacijskih
političnih krogih (ibid.).

Turistični podporni sistemi in pristopi

Kljub ugotovljeni manjši prisotnosti turizma v osrednjih strateških
dokumentih obstaja več primerov dobrih praks nacionalnih podpornih
sistemov za ta sektor. Na Škotskem je vladna ustanova Scottish Enterprise
uvedla inovacijski podporni sistem Innovation Toolkit z namenom
vplivanja na spremembe kulture škotskega turističnega sektorja in
spodbujanja sodelovanja turističnih podjetij (Hall in Williams, 2008).
Koncept Innovation Toolkit nudi pomoč podjetjem za razumevanje, kaj
zahtevata oz. želita potrošnik in trg ter kateri so ključni viri in atrakcije, ki
jih je mogoče izkoristiti za turistični obisk. Scottisch Enterprise s
programom Tourism Innovation Development Awards tudi financira in
nudi svetovalno podporo najbolj obetajočim idejam, ki nastanejo na
Innovation Toolkit delavnicah. Turistični inovacijski program je spremenil
način razmišljanja celotnega škotskega turističnega sektorja. Več kot 3800
posameznikov iz 2600 podjetij je že sodelovalo v programu, ki vsebuje
poslovne razvojne programe, letne dogodke, delavnice, študijske ture in
nagrade. Scottish Enterprise je identificirala tudi ključne inovacijske
faktorje: vodstvo, kultura, ljudje, uporabnik/gost, sodelovanje, orodja,
jasnost, informacija, tehnologija.

Norveška je leta 2004 ustanovila “Innovation Norway”, v kateri je
združila štiri vladne organizacije: turistična organizacija, gospodarski svet,
industrijski in regionalni razvojni sklad, vladna svetovalna pisarna za
inovatorje (Hall in Williams, 2008). Za dodano vrednost inovacijskega
procesa, ki bi zajel kreativne talente in baze znanj na regionalni ravni, so

29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36