Page 34 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 34
Zaradi fenomena stalnega napredka človeške družbe je koncept
inovativnosti prisoten tudi v turizmu in v poslovanju turističnih
organizacij. Vsebine je potrebno zaradi spreminjanja vseh turističnih
gradnikov in okolice prilagajati vedno novim razmeram, jih nadgrajevati,
razvijati, inovirati, kot prikazuje slika 3.1. Za to je potrebno ustrezno
znanje in – če želimo tovrstni razvoj tudi spodbujati – ustrezne razvojne
spodbude. Dodatna pomoč znanju in spodbudam na levi strani slike lahko
prinašajo še strukturirane povratne informacije iz okolja. Ko se
odločamo o tem, kaj bi novega uvedli v naše poslovanje in kako, so nam
pri odločanju lahko v pomoč informacije o tem, kaj počne naša konkurenca
ter kaj se dogaja v državah po svetu. Z ustrezno razvito metodo so te
informacije lahko nadalje ustrezno zbrane, združene s podatki o samem
poslovanju turistične organizacije in ustrezno obdelane, da so uporabne za
pravilno akcijsko in strateško odločanje.

Slika 3.2 prikazuje celovit in podrobnejši pristop do turistične
organizacije/ponudnika, kateremu želimo nuditi pomoč na področju
spodbujanja inovativnosti v turizmu. Posamezni ponudnik je obkrožen z
omenjenimi danostmi in kulturo TER obstoječo turistično ponudbo.
Vanjo se mora smiselno vključiti in dodati svoj kamen v mozaiku lokalne
turistične ponudbe. Pri tem se mu lahko ponudijo različne spodbude, ki
jih lahko glede na predstavljene primere dobrih praks razdelimo v tri
skupine: (I) podjetniško izobraževanje in svetovanje, (II) poslovno
izobraževanje in svetovanje, (III) finančne spodbude.

Slika 3.2. Spodbujanje inovativnosti v turizmu - vidik turističnega
ponudnika/organizacije

32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39