Page 35 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 35
rvi, podjetniški spodbudi gre za podajanje (osnov) podjetništva, razlike
med različnimi oblikami gospodarskih družb, pasti in priložnosti
samostojne poslovne poti, možnimi viri financiranja/investiranja …
Druga, poslovna spodbuda na eni strani pokriva splošne računovodske,
finančne in trženjske vidike, na drugi strani pa specifične poslovne
vsebine, ki so ključne in raznolike za posamezni posel – hotelirstvo,
gostinstvo, adrenalinski turizem, turistična agencija, … Tretja, finančna
spodbuda pokriva konkretne finančne vložke, ki jih podjetje prejme za
potrebe lastnega razvoja. Kot predlaga slika 3.1, je za potrebe strateškega
odločanja o pravilnih razvojnih korakih smiselno upoštevati še rezultate
primerjalnih – benchmark analiz, interpretacije in priporočila analiz ter
podatke o tem, kaj in kako razvija konkurenca.
Slika 3.3. Spodbujanje inovativnosti v turizmu - nacionalni vidik

Medtem ko slika 3.2 prikazuje spodbujanje inovativnosti v turizmu z
vidika turističnega ponudnika/organizacije, slika 3.3 prikazuje tovrstno
spodbujanje iz nacionalnega vidika. Glede na analizirane primere v
predhodnem poglavju se kot smiseln pristop kaže uvedba nacionalne
inovacijske agencije (NIA), ki po principu tam omenjene trojne spirale
vključuje in povezuje akademsko sfero, javni ter zasebni sektor. Na eni
strani torej NIA deluje kot lijak in razporejevalec informacij, storitev ter
ukrepov akademskega okolja, nacionalnega javnega sektorja in relevantnih
mednarodnih povezav. Na drugi strani pa deluje kot spodbujevalec in

33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40