Page 36 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 36
osrednje podporno telo za spodbujanje splošne gospodarske inovativnosti
v državi.

Za potrebe turističnega sektorja in njegovih specifik je v sklopu NIA
sistema smiselno ustanoviti ustrezen turistični oddelek/enoto (NIA-TO),
ki spodbuja sektorski razvoj. V principu gre za agencijo, ki se osredotoča
na posamezno turistično organizacijo in njene destinacijske, produktne
in promocijske partnerje. Naloga NIA-TO je, da pomaga vzpostaviti
ustrezen ekosistem vseh naštetih in vanj lansira ustrezne razvojne
spodbude in informacije. Specifika turizma je, da sta njegov razvoj in
uspešnost še posebej odvisna od povezovanja posameznih gospodarskih
subjektov med seboj, saj le vsi skupaj tvorijo in inovirajo celostno
doživetje turistov, ki so najprej obiskovalci/stranke destinacije in šele nato
stranke posameznega turističnega ponudnika.

Glavne skupine spodbujevalnih aktivnosti izhajajo iz vidika turistične
organizacije/ponudnika, ki ga prikazuje slika 3.2. Če jih podrobneje
razdelimo in strukturiramo, so sestavljene iz naslednjih skupin aktivnosti
(slika 3.4): motiviranje, podjetniško svetovanje, poslovno svetovanje,
nagrajevanje/investiranje. Motiviranje je pomembno, da prepričane
dodatno prepričujemo v koristnost inoviranja v turizmu ter, da še
neosveščene ustrezno osveščamo; ter oboje izobražujemo. Poleg
teoretičnega izobraževanja so pomembne tudi konkretne razvojne
aktivnosti, pri katerih turističnih organizacijam lahko pomagamo v obliki
razvojnih delavnic, kjer skupaj z ustreznimi strokovnjaki in partnerji
spodbujamo: a.) reševanje razvojnih problemov in b.) generiranje ter
uresničevanje novih razvojnih projektov. Podjetniško in poslovno
svetovanje sta bila predstavljena že zgoraj (slika 3.2),
nagrajevanje/investiranje pa vključuje mehanizme preko katerih a.) s
pomočjo nagrad izpostavljamo in promoviramo dobre razvojne prakse ter
b.) s pomočjo finančnih spodbud konkretno pomagamo najboljše
pripravljenim - z vidika nacionalnih in regionalnih turističnih potreb -
razvojnim načrtom in projektom. Vsem štirim skupinam aktivnosti lahko
dodamo analitične, priporočilne in primerjalne mehanizme/orodja.

Poleg opravljene identifikacije spodbujevalnih aktivnosti je v naslednjem
koraku potrebno tudi delegiranje aktivnosti ustreznim organizacijam, ki
so v državi zadolžene ali primerne za njihovo izvajanje. NIA-TO je v prvi
vrsti motor in koordinator vseh glavnih skupin spodbujevalnih aktivnosti

34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41