Page 32 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 32
vzpostavili sodelovanje s pomočjo modela trojne vijačnice, ki zajema
ključne interesne skupine (javni in privatni sektor ter univerze/inštitute),
ki lahko spodbujajo inovativnost. Za uveljavljanje skupnih interesov je
pomembno, da ena od interesnih skupin (npr. javni sektor in
univerze/inštituti) vodi proces. Z omenjenim modelom so podprli
razmišljanje in pomembnost sodelovanja v različnih mrežah, ki jih
Norveška podpira in financira na nacionalni ravni.

Nadnacionalni inovacijski sistem pa so vzpostavile nordijske države, ki
so, vključno z omenjeno Norveško, ustanovile Nordijski inovacijski center
(Nordic Innovation Centre, 2012). Ta deluje pod okriljem Nordijskega
sveta ministrov, ki spodbuja trajnostno rast v njihovem skupnem
gospodarstvu. Eden od fokusov centra je inoviranje nordijskega turizma,
zato je Nordijski center za inovacije strokovno in finančno s preko 1,5 mio
EUR podprl sedem najbolj obetavnih turističnih projektov v sklopu
programa Inovacije v nordijskem turizmu – Novi produkti in storitve. Cilj
programa je spodbujati razvoj inovativnih konceptov storitev in s tem
spodbujati gospodarsko rast. Izbrani projekti obravnavajo vprašanja o tem,
kako lahko turizem poveča izmenjavo znanj in sodelovanje, omogoči
razvoj tehnologij in raziskuje nove načine komunikacije in inovacijskih
poti. Raznolikost projektov je omogočila vpogled v različne vidike
nordijskega inovativnega turizma. Program je mešanica preskušanja
konceptov in tehnologij, poglobljenih analiz ter pokazatelj, kako se lahko
inovacije v turizmu razvijajo. Njihova osrednja teza je, da se nordijski
turizem preveč osredotoča na razvoj inovacij že obstoječih produktov in
premalo na področje doživljanja potrošnikov. Podprti so bili naslednji
projekti: Mladi turisti, Zgodnji uporabniki – lead users, Pripovedovanje
zgodb, Turizem dobrega počutja, Azijski turisti, Znanje nasprotij (osnovna
ideja je ustvariti »medsektorske trke«, kjer se ljudje z različnim
strokovnim znanjem srečujejo in izmenjujejo znanje), ter Festivali in
prireditve.

Še en primer dobre prakse spodbujanja inovativnosti obstaja v Kanadi. V
eni od tamkajšnjih regij so izdali priročnik z naslovom Experience Nova
Scotia, ki ga je pripravil Oddelek za razvoj gospodarstva, podeželja in
turizma kanadske province Nova Škotska. Priročnik (Nova Scotia, 2011)
je namenjen turističnim ponudnikom, da bi z njegovo pomočjo lažje
ustvarili nove turistične produkte za obiskovalce destinacije Nova Škotska.
V priročniku je predstavljen pregled blagovne znamke Nove Škotske ter
vpogled v razlago doživetij, motivov za potovanja in interesov

30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37