Page 40 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 40
ZAKLJUČEK

Če povzamemo ključne ugotovitve in namen spodbujanja posamezne
turistične organizacije/ponudnika pri njegovem inovacijskem delovanju,
mora biti posamezna organizacija pri svojem poslovanju in pri inoviranju
turistične ponudbe na ustrezen način povezana z državo, ki ji tovrstno
podporo nudi preko (v našem primeru) turističnega oddelka nacionalne
inovacijske agencije, NIA-TO (slika 3.6). NIA v vseh gospodarskih
segmentih igra vlogo povezovalca in spodbujevalca pretoka znanj in
podpornih storitev, s katerimi preko kontrolirane in z nacionalnimi ter
regionalnimi strateškimi usmeritvami usklajene komunikacije spodbuja
inovativnost in razvoj nacionalnega turizma. Pri tem NIA-TO za področje
turizma uporablja dve povratni zanki, ki predlagano rešitev organsko
vključujeta v identificirane nacionalne sisteme.

Prva ponuja povratne informacije o dejanskem inoviranju turistične
ponudbe, preko katere s pomočjo ustreznih analitičnih orodij (Križaj,
2014) pridobivamo podatke o dejanskem stanju, kaj so trenutne najnovejše
uvedene novosti ter pristopi doma in po svetu. Na drugi strani je
pomemben preplet informacij različnih sektorjev in storitev, ki na prvi
pogled nimajo direktne povezave s turizmom, vendar pa se ravno na
presečišču različnih sektorjev skrivajo priložnosti za nove izboljšave, nove
tehnologije, nove pristope, ki jih prej še ni bilo ali še niso bili združeni na
tak način. Tovrsten pristop se nakazuje tako v specifikah inovativnosti v
turizmu (npr. Camison & Monfort-Mir, 2012) kot v analiziranih primerih
dobrih praks spodbujanja turistične inovativnosti; npr. medsektorski trki v
(Nordic Innovation Centre, 2012).

Največji potencial za elastičnost in raznolikost ter kreativnost se za te
potrebe skriva v razvojno-raziskovalnih ter (formalnih in neformalnih)
izobraževalnih sistemih. Tudi vsebine na mejnih razvojno-raziskovalnih in
znanstvenih področjih vsebujejo potenciale za nova povezovanja, tako v
naravoslovnih kot družboslovnih smereh in povezavah med njimi. NIA oz.
NIA-TO mora še enkrat odigrati ključno povezovalno vlogo. Sektorji so
velikokrat radi zaprti, samozadostni, pa naj gre za gospodarstvo, turizem,
šolstvo ali znanost. Zaradi obstoječih paradigem mnogokrat določenih
povezav ne vidimo, pa tudi če so še tako očitne. Za nove kombinacije, nova
povezovanja mora obstajati ustrezen katalizator, kar je poleg povečevanja
števila uspešno uvedenih turističnih novosti ključna vloga NIA-TO v

38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45