Page 43 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 43
SOCIALNI KAPITAL ZA VEČJO USPEŠNOST
DELEŽNIKOV TURISTIČNE DESTINACIJE

Dr. Gordana Ivankovič
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica

E-mail: gordana.ivankovic@fts.upr.si

Dr. Damjana Jerman
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica

E-mail: damjana.jerman@fts.upr.si

POVZETEK

Podjetniške asociacije v turizmu predstavljajo stičišče mnogih deležnikov,
ki imajo različen vpliv na uspešnost in konkurenčnost turistične
destinacije. Vsekakor so odnosi med sodelujočimi deležniki ključnega
pomena pri doseganju zastavljenih ciljev. V odnosih se ustvarja socialni
kapital, ki omogoča, da deležniki sodelujejo ter izmenjujejo znanje in
izkušnje v skupno korist. Oblikovanje turistične strategije destinacije je
odvisno od sodelovanja različnih deležnikov turistične destinacije. Glede
na neenotno definicijo socialnega kapitala ter na specifičnost delovanja
asociacije smo upoštevali vse morebitne predpostavke in dileme, ki se
pojavljajo tako pri definiciji, kot pri merjenju socialnega kapitala. V
raziskavi smo ugotavljali vpliv posameznih dimenzij socialnega kapitala
na uspešnost in posledično večjo konkurenčnost deležnikov turistične
destinacije.

Ključne besede: socialni kapital, uspešnost, deležniki turistične
destinacije, analiza mehkih množic

UVOD

V literaturi zasledimo več definicij socialnega kapitala. V znanstveni
literaturi se je uveljavil koncept, kjer so nujne naslednje sestavine
socialnega kapitala: zaupanje, članstvo v prostovoljnih organizacijah in
vzpostavljanje mrežnih povezav (Putnam, 1993 & Woolcock, 1998).
Merjenje socialnega kapitala je odvisno od njegove definicije. Socialni
kapital je namreč večdimenzionalen, preučevanje in merjenje pa zahteva
različne ravni in enote analize. Zaupanje, civilna vključenost in
angažiranost v skupnosti ter mreženje se na splošno zdijo kot ustrezen

41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48