Page 46 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 46
2. Zaupanje
Obstaja več vrst zaupanja: v okviru obstoječih povezav in socialne mreže;
razširitev zaupanja na tujce (pogosto na osnovi pričakovanj, vedenja ali
občutek skupnih norm); zaupanje v institucije upravljanja (vključno s
poštenostjo predpisov, postopkov, reševanja sporov in dodeljevanjem
sredstev) (Halpern, 2005).
3. Kolektivna akcija
Obseg kolektivnega delovanja, če ni bilo uvedeno z zunanjo silo, se lahko
meri in uporablja kot nadomestni kazalnik socialnega kapitala. Nanaša se
predvsem na prostovoljno delovanje v skupnosti ter sodelovanje pri
aktivnostih (Cohen & Prusak, 2001).
4. Socialna vključenost
Ta razsežnost socialnega kapitala naj bi pokazala, kdo je v skupnosti
vključen pri sprejemanju kolektivnih ukrepov, sprejemanju odločitev in
dostopu do storitev. Opredeljuje dojemanje družbene enotnosti in
povezanosti v skupnosti ter posebnih izkušenj z izključitvijo iz procesov
odločanja, koriščenja storitve ali pridobitve koristi.
5. Informacije in komunikacije
Ohranjanje in krepitev socialnega kapitala je bistveno odvisno od
sposobnosti članov skupnosti, da med seboj komunicirajo, komunicirajo z
drugimi skupnostmi ter s člani njihovih omrežij, ki živijo zunaj skupnosti
(Avery & Swafford, 2003).
OPREDELITEV RAZISKAVE
Podjetniške turistične asociacije v Sloveniji
Za izvedbo raziskave smo izbrali asociacije v turizmu v Sloveniji. Pri
preučevanju asociacij v turizmu smo se omejili le na asociacije, katerih
članstvo so gospodarske družbe in jih lahko definiramo kot podjetniške
asociacije v turizmu. Skladno z Zakonom o gospodarskih družbah so
registrirane kot gospodarska interesna združenja, zbornice, zadruge ali
družbe z omejeno odgovornostjo. V Sloveniji je bilo ob začetku leta 2012
v poslovnem registru AJPES registrirano 44 podjetniških asociacij na
področju turizma. Tu so upoštevane tako aktivne, kot neaktivne enote.
Osredotočili smo se na socialni kapital asociacij, ki združuje kot članstvo
gospodarske družbe s podjetniškimi cilji in glede na obseg populacije smo
44
Obstaja več vrst zaupanja: v okviru obstoječih povezav in socialne mreže;
razširitev zaupanja na tujce (pogosto na osnovi pričakovanj, vedenja ali
občutek skupnih norm); zaupanje v institucije upravljanja (vključno s
poštenostjo predpisov, postopkov, reševanja sporov in dodeljevanjem
sredstev) (Halpern, 2005).
3. Kolektivna akcija
Obseg kolektivnega delovanja, če ni bilo uvedeno z zunanjo silo, se lahko
meri in uporablja kot nadomestni kazalnik socialnega kapitala. Nanaša se
predvsem na prostovoljno delovanje v skupnosti ter sodelovanje pri
aktivnostih (Cohen & Prusak, 2001).
4. Socialna vključenost
Ta razsežnost socialnega kapitala naj bi pokazala, kdo je v skupnosti
vključen pri sprejemanju kolektivnih ukrepov, sprejemanju odločitev in
dostopu do storitev. Opredeljuje dojemanje družbene enotnosti in
povezanosti v skupnosti ter posebnih izkušenj z izključitvijo iz procesov
odločanja, koriščenja storitve ali pridobitve koristi.
5. Informacije in komunikacije
Ohranjanje in krepitev socialnega kapitala je bistveno odvisno od
sposobnosti članov skupnosti, da med seboj komunicirajo, komunicirajo z
drugimi skupnostmi ter s člani njihovih omrežij, ki živijo zunaj skupnosti
(Avery & Swafford, 2003).
OPREDELITEV RAZISKAVE
Podjetniške turistične asociacije v Sloveniji
Za izvedbo raziskave smo izbrali asociacije v turizmu v Sloveniji. Pri
preučevanju asociacij v turizmu smo se omejili le na asociacije, katerih
članstvo so gospodarske družbe in jih lahko definiramo kot podjetniške
asociacije v turizmu. Skladno z Zakonom o gospodarskih družbah so
registrirane kot gospodarska interesna združenja, zbornice, zadruge ali
družbe z omejeno odgovornostjo. V Sloveniji je bilo ob začetku leta 2012
v poslovnem registru AJPES registrirano 44 podjetniških asociacij na
področju turizma. Tu so upoštevane tako aktivne, kot neaktivne enote.
Osredotočili smo se na socialni kapital asociacij, ki združuje kot članstvo
gospodarske družbe s podjetniškimi cilji in glede na obseg populacije smo
44