Page 47 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 47
odločili, da v raziskovalni okvir vključimo vse enote, ki izpolnjujejo
definirane kriterije: asociacija je delovala vsaj do začetka leta 2010, člani
asociacije so gospodarske družbe z izraženim poslovnim interesom, cilj
ustanovitve je podpora članom, lastnega delovanja ni, asociacija ne
nastopa navzven kot ponudnik storitev, članstvo je lahko obvezno ali
prostovoljno. Po opravljenih razgovorih z posameznimi asociacijami smo
naknadno ugotovili, da nekatere ne izpolnjujejo vseh pogojev. Tu se je
pojavljala predvsem situacija delovanja asociacije mimo (pasivnega)
članstva, tako da so izstopale iz raziskovalnega okvirja. Po izvedeni
selekciji smo oblikovali seznam dvanajst asociacij na področju turizma v
Sloveniji, ki ustrezajo raziskovalnemu okviru.
Metodologija
Glede na tematiko raziskave je nestrukturiran ali delno strukturiran
intervju metodološko najprimernejša metoda zbiranja podatkov. V
raziskavi smo uporabili kombinacijo kvalitativnih, kvantitativnih in
primerjalnih metod za celovito obravnavo raziskovane tematike.
Poglobljeni intervjuji so bili opravljeni s predstavniki podjetniških
asociacij v Sloveniji iz panoge turizma ter s člani asociacije - turističnimi
podjetji iz različnih dejavnosti turizma (hotel, turistična agencija,
gostilna). Vsi intervjuji so se izvajali na lokaciji sedeža asociacije ali pa na
sedežu podjetja, kjer je predstavnik asociacije zaposlen. Intervjuji so se
zvočno snemali s soglasjem intervjuvancev. Z vodstvom asociacije se je
vršil intervju na podlagi vodnika za intervju vodstva, za člane pa vodnika
za intervju članov. Opravljeno je bilo dvanajst intervjujev s predstavniki
vodstva ter šest intervjujev s predstavniki članstva. Manjše število
intervjujev s člani asociacij je posledica tega, da je bilo nemogoče pridobiti
ustrezne respondente – člane iz manjših asociacij ali pa iz takih, ki imajo
težave pri poslovanju.
Z namenom pridobivanja kakovostnih podatkov in mnenj ter varstva
osebnih podatkov so bili intervjuji anonimni, prav tako ne imenujemo
preučevane asociacije, označujemo jih le z akronimi {TA1 .. TA12}. Pri
izboru članov asociacij smo intervjuje opravili z predstavniki večjih in
manjših podjetij ter iz vseh regij v Sloveniji. Izbrali smo osebe, ki so
aktivno vključene v delovanje asociacije ter tako poznajo njeno delovanje.
Kot predstavniki vodstva pa so to osebe, ki opravljajo funkcijo
predsednika, direktorja ali sekretarja asociacije. Osnova za intervju je
preverjeni inštrument, saj so bili intervjuji opravljeni s pomočjo »vodnika
45
definirane kriterije: asociacija je delovala vsaj do začetka leta 2010, člani
asociacije so gospodarske družbe z izraženim poslovnim interesom, cilj
ustanovitve je podpora članom, lastnega delovanja ni, asociacija ne
nastopa navzven kot ponudnik storitev, članstvo je lahko obvezno ali
prostovoljno. Po opravljenih razgovorih z posameznimi asociacijami smo
naknadno ugotovili, da nekatere ne izpolnjujejo vseh pogojev. Tu se je
pojavljala predvsem situacija delovanja asociacije mimo (pasivnega)
članstva, tako da so izstopale iz raziskovalnega okvirja. Po izvedeni
selekciji smo oblikovali seznam dvanajst asociacij na področju turizma v
Sloveniji, ki ustrezajo raziskovalnemu okviru.
Metodologija
Glede na tematiko raziskave je nestrukturiran ali delno strukturiran
intervju metodološko najprimernejša metoda zbiranja podatkov. V
raziskavi smo uporabili kombinacijo kvalitativnih, kvantitativnih in
primerjalnih metod za celovito obravnavo raziskovane tematike.
Poglobljeni intervjuji so bili opravljeni s predstavniki podjetniških
asociacij v Sloveniji iz panoge turizma ter s člani asociacije - turističnimi
podjetji iz različnih dejavnosti turizma (hotel, turistična agencija,
gostilna). Vsi intervjuji so se izvajali na lokaciji sedeža asociacije ali pa na
sedežu podjetja, kjer je predstavnik asociacije zaposlen. Intervjuji so se
zvočno snemali s soglasjem intervjuvancev. Z vodstvom asociacije se je
vršil intervju na podlagi vodnika za intervju vodstva, za člane pa vodnika
za intervju članov. Opravljeno je bilo dvanajst intervjujev s predstavniki
vodstva ter šest intervjujev s predstavniki članstva. Manjše število
intervjujev s člani asociacij je posledica tega, da je bilo nemogoče pridobiti
ustrezne respondente – člane iz manjših asociacij ali pa iz takih, ki imajo
težave pri poslovanju.
Z namenom pridobivanja kakovostnih podatkov in mnenj ter varstva
osebnih podatkov so bili intervjuji anonimni, prav tako ne imenujemo
preučevane asociacije, označujemo jih le z akronimi {TA1 .. TA12}. Pri
izboru članov asociacij smo intervjuje opravili z predstavniki večjih in
manjših podjetij ter iz vseh regij v Sloveniji. Izbrali smo osebe, ki so
aktivno vključene v delovanje asociacije ter tako poznajo njeno delovanje.
Kot predstavniki vodstva pa so to osebe, ki opravljajo funkcijo
predsednika, direktorja ali sekretarja asociacije. Osnova za intervju je
preverjeni inštrument, saj so bili intervjuji opravljeni s pomočjo »vodnika
45