Page 49 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 49
ULTATI IN UGOTOVITVE

V raziskavi smo ugotavljali kako posamezna dimenzija vpliva na
uspešnost turističnih asociacij v Sloveniji. Preučevali smo neposredni
vpliv socialnega kapitala na uspešnost asociacij.

Asociacija je že z namenom ustanovitve definirana kot organizacija, ki
omogoča vzpostavljanje in eksploatacijo odnosov med deležniki. V odnosih
med deležniki se pojavlja socialni kapital kot proces prenosa informacij med
posameznimi deležniki. Tako se sama asociacija pojavlja v dvojni vlogi in sicer
kot povezovalec interesov članstva v horizontalni dimenziji ter kot povezovalec
članstva s zunanjimi deležniki, kot so lokalna ali državna oblast v vertikalni
dimenziji. V teh povezavah nastaja socialni kapital v več dimenzijah. Trdimo
lahko, da asociacija s svojim delovanjem ustvarja ali spodbuja socialni kapital
med člani asociacije, med asociacijo in člani, med podobnimi asociacijami
doma in v tujini ter med asociacijo in organi lokalne ali državne oblasti. Socialni
kapital se izraža v več dimenzijah, ki vsak tudi kaže na specifično lastnost
socialnega kapitala.

Skupine in omrežja
Primerjava asociacij z različno uspešnostjo z indikatorjem »Skupine in
omrežja« kaže na to, da se gostota članstva, raznolikost članstva, obseg
demokratičnega delovanja in obseg povezav do drugih skupin bistveno ne
razlikuje med uspešnimi in neuspešnimi. Opaziti je le, da se s težavami
delovanja asociacije pojavi pasivnost glavnih akterjev ter članov. Sama
asociacija postopoma tudi zgublja vpliv v okolju, v katerem deluje.
Gostoto in raznolikost članstva opažamo predvsem pri asociacijah, ki
imajo jasno določen namen ustanovitve. Ustanovitev asociacije je namreč
udejanjenje neke potrebe ali želje na določenem področju, naj bo to vezano
na panogo, ali pa na turistično destinacijo. Tako je že oblikovan profil
člana, ki izpolnjuje določene pogoje in izkazuje interes za članstvo.

Zaupanje
V raziskavi smo na podlagi različnih vrst vprašanj ugotavljali, katero
zaupanje se ustvarja v asociacijah in obseg tega zaupanja. Če primerjamo
zaupanje v kateri koli pojavni obliki, lahko opazimo, da ni nobene razlike
med uspešnimi in neuspešnimi. Vse asociacije ob pridobitvi članstva
ustvarijo zaupanje, saj je to nujen pogoj za medsebojno sodelovanje.
Lahko trdimo, da je zaupanje predvsem vertikalno, saj članstvo zaupa
organom asociacije, asociacija kot organizacija pa zaupa članom.

47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54