Page 233 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 233
Martina Valant, POUK V GLASBENI ŠOLI PO ŠOLSKI PRENOVI

Zanimalo nas je tudi, pri katerih dejavnostih uèitelji uporabljajo sodobno tehnologijo.
Graf 6: Dejavnosti uporabe sodobne tehnologije pri pouku

Iz Grafa je 6 razvidno, da najveè, kar 93,3 % uèiteljev, sodobno tehnologijo uporablja za
poslušanje posnetkov. Sledi uporaba sodobnih naprav z aplikacijo za metronom (51,4 %).
Tehnologijo za snemanje uporablja 49,5 % uèiteljev, 4,5 % uèiteljev pa za drugo, vendar
niso navedli, za kaj.
Povzamemo lahko, da je sodobna tehnologija dobila svoje mesto v glasbeni šoli in slu i
uèiteljem in uèencem kot dober in uporaben pripomoèek pri glasbenem izobra evanju.

Sklep
Rezultati raziskave ka ejo, da je prenova v glasbenih šolah prinesla spremembe na bolje.
Rešitve so bile premišljene in dobro naèrtovane. Po prenovi smo pridobili nove predmete
orgle ter ljudska glasbila: citre, tamburico in diatonièno harmoniko. Ti inštrumenti so se v
sklopu nadstandardnega programa v glasbenih šolah pouèevali e prej, sedaj pa lahko tudi
ti uèenci dobijo javno veljavno listino o šolanju. Uène naèrte je bilo po dobrih dveh
desetletjih treba posodobiti in prilagoditi vpisovanju leto dni mlajših uèencev v glasbeno
šolo. S prenovo uènih naèrtov smo dobili tudi nove uèbenike, vse veè je slovenskih
novitet, primernih tudi za osnovno stopnjo glasbenega izobra evanja. Seveda pa se še
ka ejo pomanjkljivosti pri doloèenih predmetih. V sklopu študijskih skupin pod okriljem
Zavoda Republike Slovenije za šolstvo bi kazalo natanèno pregledati potrebe ter preveriti
mo nosti za izdelavo uèbenikov.
Prenova glasbenega šolstva ima številne vzporednice z devetletno osnovno šolo. Vpis leto
dni mlajših uèencev v osnovno in glasbeno šolo, opisno ocenjevanje - ki se v glasbenih
šolah ni obdr alo -, posebna pozornost nadarjenim uèencem in posledièno uvedba
dodatnega pouka v glasbenih šolah. Nezanemarljiv je tudi podatek o vplivu devetletke, ki
se pri nekaterih povpreènih uèencih ka e v »lahkotnem« tempu napredovanja. Pri
nadarjenih uèencih pa je, nasprotno, zaznati vse višji nivo znanja. Vzroke je treba iskati

233
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238