Page 248 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 248
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Starši: ‘’Najraje vadi improvizacijo, ker si lahko sproti izmišljuje. Izra a trenutno
razpolo enje’’; ‘’Menim, da se najprej s samo improvizacijo izrazi (èustva, napetosti,
veselje …), se ‘’ogreje’’, nato pa je pripravljena, da dela naèrtovane pesmi’’; ‘’Rada
improvizira in si sama izmišljuje skladbe, najbr zato, ker rada poène toèno tisto, kar si v
danem trenutku zamisli’’ in ker je (po mojem mnenju) ustvarjalna’’.

– Lahkotnost, sprostitev

Uèenci: ‘’Doma zmeraj najprej zaigram improvizacijo, ker mi je všeè in se ogrejem. Šele
nato zaènem vaditi. /…/ Èe najprej improviziram, la je igram; se mi ne zatika, sem bolj
navajena klavirja in mi je la je’’; (po improvizaciji) ‘’la je igram po notah. Tehnika je
boljša in igram z veèjo dinamiko’’; ‘’Najraje improviziram, ker mi je la je igrat; se
sprostim pa še malo se ogrejem’’; ‘’Improvizacija me velikokrat sprosti in se ne jezim na
note, ki jih ne znam ali ne morem prebrati. Z improvizacijo la je vadim’’; ‘’Rada
improviziram, ker mi ni treba slediti notam. Èe tega ne bi znala, ne bi toliko èasa vadila
klavirja’’.

Starši: ‘’Rad improvizira. Mislim, da se s tem sprošèa, u iva. S tem dobi energijo, moè in
del glasbenega improviziranja se mu ka e v poteku dneva’’; ‘’Zelo rada improvizira. To ji
je v sprostitev in naèin ustvarjalnosti’’.

– Veselje

Velika veèina uèencev je odgovorila, da imajo veèje veselje do glasbe zaradi mo nosti in
znanja improvizacije in navajajo razloge: ‘’Ker mi je všeè’’; ‘’Ker me to veseli’’; ‘’Ker te
improvizacija še bolj navdihne’’.

Starši so podobnega mnenja: ‘’Mislim, da rada improvizira, to pa ji samo še poveèuje
veselje do igranja klavirja’’;’’Z improvizacijo ima veliko veselja’’; ‘’Ima veèje veselje,
pogosto se usede h klavirju in sam/a ustvarja’’; ‘’Ima veèje veselje do igranja zaradi
raznolikosti in pa ker lahko igra skladbe, ki jih pozna. Posledièno veè igra klavir’’.

– Odsotnost strahu pred napakami

Uèenci in starši podobno navajajo: ‘’Pri improvizaciji mi je najbolj všeè, ker se ne moreš
zmotit’’.

– Motivacija

V odgovorih uèencev se ka e tudi veèja motivacija za vadenje in druge dejavnosti zaradi
znanja in mo nosti improvizacije: ‘’Imam veè volje za vadit. Ko neham igrat, sem vesela
in zadovoljna, èe mi je kaj lepo uspelo. Po klavirju imam tudi veè volje za delat domaèe
naloge’’; ‘’Zelo rada improviziram, ker ko improviziram, se poèutim sprošèeno in mi vlije
nove volje, da se še naprej uèim. Èe ne bi znala improvizirati, bi bilo zelo pusto in zelo
dolgoèasno’’.

248
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253