Page 247 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 247
Ilonka Pucihar, POMEN VKLJUÈEVANJA IMPROVIZACIJE V POUK KLAVIRJA
uèencih. Mlajši uèenci torej bolj kontinuirano raziskujejo, medtem ko ponavljanje in
razvijanje gradiva nima pomembne vloge. Starejši uèenci pa zaènejo raziskovati glasbeno
gradivo, a kmalu zaènejo razvijati in ponavljati doloèene odseke in se tako pribli ajo
kompozicijskim procesom.
Izjave uèencev in njihovih staršev o improvizaciji pri pouku klavirja
Pisne izjave uèencev in njihovih staršev smo pridobili v aprilu 2014, ustne izjave uèencev
pa smo bele ili skozi vse leto. V nadaljevanju predstavljamo strnjen del teh izjav, ki
odra ajo pomen vkljuèevanja improvizacije v pouk klavirja, na kar se tokratni prispevek
tudi osredotoèa.
Tako skozi izjave uèencev kot njihovih staršev o improvizaciji pri pouku klavirja se
najpogosteje odra a interes in zadovoljstvo, obèutek sposobnosti, svoboda izra anja,
lahkotnost, sprostitev, veselje, odsotnost strahu pred napakami in z vsem tem velika
notranja motivacija.
– Interes in zadovoljstvo
Uèenci: ‘’Sem zadovoljna, ker sem si to izmislila. Doma bom tudi veèkrat poskusila.
Najbolj mi je bilo všeè, ko sem delala akorde’’; ‘’S spremljavo mi je najlepše
improvizirati. Lahko igram po svoje in se vse dobro sliši‘’; ‘’Mi je bilo lepo. Spoznavam
nove zvoke. Moja glasba mi je všeè. Vedno najprej igram po svoje, da se ogrejem …’’ ;
‘’Rada improviziram. Doma najveè improviziram. Mi je lepo, ko nekaj uspe. To si elim
zapomniti’’.
Starši: ‘’Doma najveè improvizira in na ta naèin nastajajo tudi njene avtorske skladbe’’,
‘’Po improvizaciji je zadovoljna …’’, ‘’ … obèuti ob tem veliko zadovoljstvo’’.
– Obèutek sposobnosti, samozavesti
Uèenci: ‘’Lahko igram eno uro. To je najboljše, ker ni niè te ko. Vsi lahko reèejo, da je ful
dobro,meni ni pa niè te ko, ker sem si vse sama izmislila’’; ‘’Ker ni te ko in ker zelo
zanimive pesmice igram’’ ; ‘’ Veèje veselje imam do glasbe, ker zelo dobro znam
improvizirati’’.
Starši: ‘’Opa am, da mu je tudi improvizacija zelo pri srcu, ker mu daje obèutek
‘’zmo nosti’’ (= aha, saj e znam/zmorem sam), veèjo samopodobo glede napredka pri
‘’mojstrovanju’’ pri klavirju’’; ‘’Seveda ima (veèje veselje do glasbe zaradi znanja
improvizacije), saj ji to krepi glasbeno samozavest. Ob podpori uèitelja to pride še do
veèjega uèinka’’.
– Svoboda izra anja
Uèenci: ‘’Improvizacija mi je všeè, ker lahko igram karkoli’’.
247
uèencih. Mlajši uèenci torej bolj kontinuirano raziskujejo, medtem ko ponavljanje in
razvijanje gradiva nima pomembne vloge. Starejši uèenci pa zaènejo raziskovati glasbeno
gradivo, a kmalu zaènejo razvijati in ponavljati doloèene odseke in se tako pribli ajo
kompozicijskim procesom.
Izjave uèencev in njihovih staršev o improvizaciji pri pouku klavirja
Pisne izjave uèencev in njihovih staršev smo pridobili v aprilu 2014, ustne izjave uèencev
pa smo bele ili skozi vse leto. V nadaljevanju predstavljamo strnjen del teh izjav, ki
odra ajo pomen vkljuèevanja improvizacije v pouk klavirja, na kar se tokratni prispevek
tudi osredotoèa.
Tako skozi izjave uèencev kot njihovih staršev o improvizaciji pri pouku klavirja se
najpogosteje odra a interes in zadovoljstvo, obèutek sposobnosti, svoboda izra anja,
lahkotnost, sprostitev, veselje, odsotnost strahu pred napakami in z vsem tem velika
notranja motivacija.
– Interes in zadovoljstvo
Uèenci: ‘’Sem zadovoljna, ker sem si to izmislila. Doma bom tudi veèkrat poskusila.
Najbolj mi je bilo všeè, ko sem delala akorde’’; ‘’S spremljavo mi je najlepše
improvizirati. Lahko igram po svoje in se vse dobro sliši‘’; ‘’Mi je bilo lepo. Spoznavam
nove zvoke. Moja glasba mi je všeè. Vedno najprej igram po svoje, da se ogrejem …’’ ;
‘’Rada improviziram. Doma najveè improviziram. Mi je lepo, ko nekaj uspe. To si elim
zapomniti’’.
Starši: ‘’Doma najveè improvizira in na ta naèin nastajajo tudi njene avtorske skladbe’’,
‘’Po improvizaciji je zadovoljna …’’, ‘’ … obèuti ob tem veliko zadovoljstvo’’.
– Obèutek sposobnosti, samozavesti
Uèenci: ‘’Lahko igram eno uro. To je najboljše, ker ni niè te ko. Vsi lahko reèejo, da je ful
dobro,meni ni pa niè te ko, ker sem si vse sama izmislila’’; ‘’Ker ni te ko in ker zelo
zanimive pesmice igram’’ ; ‘’ Veèje veselje imam do glasbe, ker zelo dobro znam
improvizirati’’.
Starši: ‘’Opa am, da mu je tudi improvizacija zelo pri srcu, ker mu daje obèutek
‘’zmo nosti’’ (= aha, saj e znam/zmorem sam), veèjo samopodobo glede napredka pri
‘’mojstrovanju’’ pri klavirju’’; ‘’Seveda ima (veèje veselje do glasbe zaradi znanja
improvizacije), saj ji to krepi glasbeno samozavest. Ob podpori uèitelja to pride še do
veèjega uèinka’’.
– Svoboda izra anja
Uèenci: ‘’Improvizacija mi je všeè, ker lahko igram karkoli’’.
247