Page 247 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 247
Ilonka Pucihar, POMEN VKLJUÈEVANJA IMPROVIZACIJE V POUK KLAVIRJA

uèencih. Mlajši uèenci torej bolj kontinuirano raziskujejo, medtem ko ponavljanje in
razvijanje gradiva nima pomembne vloge. Starejši uèenci pa zaènejo raziskovati glasbeno
gradivo, a kmalu zaènejo razvijati in ponavljati doloèene odseke in se tako pribli ajo
kompozicijskim procesom.

Izjave uèencev in njihovih staršev o improvizaciji pri pouku klavirja

Pisne izjave uèencev in njihovih staršev smo pridobili v aprilu 2014, ustne izjave uèencev
pa smo bele ili skozi vse leto. V nadaljevanju predstavljamo strnjen del teh izjav, ki
odra ajo pomen vkljuèevanja improvizacije v pouk klavirja, na kar se tokratni prispevek
tudi osredotoèa.

Tako skozi izjave uèencev kot njihovih staršev o improvizaciji pri pouku klavirja se
najpogosteje odra a interes in zadovoljstvo, obèutek sposobnosti, svoboda izra anja,
lahkotnost, sprostitev, veselje, odsotnost strahu pred napakami in z vsem tem velika
notranja motivacija.

– Interes in zadovoljstvo

Uèenci: ‘’Sem zadovoljna, ker sem si to izmislila. Doma bom tudi veèkrat poskusila.
Najbolj mi je bilo všeè, ko sem delala akorde’’; ‘’S spremljavo mi je najlepše
improvizirati. Lahko igram po svoje in se vse dobro sliši‘’; ‘’Mi je bilo lepo. Spoznavam
nove zvoke. Moja glasba mi je všeè. Vedno najprej igram po svoje, da se ogrejem …’’ ;
‘’Rada improviziram. Doma najveè improviziram. Mi je lepo, ko nekaj uspe. To si elim
zapomniti’’.

Starši: ‘’Doma najveè improvizira in na ta naèin nastajajo tudi njene avtorske skladbe’’,
‘’Po improvizaciji je zadovoljna …’’, ‘’ … obèuti ob tem veliko zadovoljstvo’’.

– Obèutek sposobnosti, samozavesti

Uèenci: ‘’Lahko igram eno uro. To je najboljše, ker ni niè te ko. Vsi lahko reèejo, da je ful
dobro,meni ni pa niè te ko, ker sem si vse sama izmislila’’; ‘’Ker ni te ko in ker zelo
zanimive pesmice igram’’ ; ‘’ Veèje veselje imam do glasbe, ker zelo dobro znam
improvizirati’’.

Starši: ‘’Opa am, da mu je tudi improvizacija zelo pri srcu, ker mu daje obèutek
‘’zmo nosti’’ (= aha, saj e znam/zmorem sam), veèjo samopodobo glede napredka pri
‘’mojstrovanju’’ pri klavirju’’; ‘’Seveda ima (veèje veselje do glasbe zaradi znanja
improvizacije), saj ji to krepi glasbeno samozavest. Ob podpori uèitelja to pride še do
veèjega uèinka’’.

– Svoboda izra anja

Uèenci: ‘’Improvizacija mi je všeè, ker lahko igram karkoli’’.

247
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252