Page 271 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 271
Andreja Marèun, POUÈEVANJE UÈENCEV S POSEBNIMI POTREBAMI V GLASBENIH ŠOLAH ...

Glasbena nadarjenost je med UPP verjetno podobno razpršena kot pri uèencih, ki
posebnih potreb nimajo, zato menim, da so nekateri UPP v GŠ pogosto vkljuèeni, spet
drugi zaradi specifiènosti primanjkljajev verjetno ne. In èeprav zgoraj navedene raziskave
navajajo, da je odstotek tistih, ki so bili dele ni usposabljanja na podroèju glasbenega
pouèevanja UPP, izredno majhen, pa Peklaj (2012) med drugim poudarja, da uèitelj, ki
dela z UPP, potrebuje vsa tista znanja in zmo nosti, ki so v vsakem primeru potrebne za
dobrega uèitelja, le da mora biti še malo bolj pozoren na doloèene vidike pouèevanja.

Ob tem velja poudariti tudi nekatere lastnosti, ki jih kot izredno pomembne pri glasbenem
pouèevanju UPP izpostavlja uèiteljica Beth Bauer (2010). Slednja kot eno izmed
najpomembnejših lastnosti, ki je za delo z uèenci z UPP kljuènega pomena, prepoznava
doslednost. Le-ta se nanaša na individualni uèni naèrt, ki doloèa uèenèeve njegove
akademske, socialne in vedenjske cilje. Ker imajo nekateri UPP moèno potrebo po
urejenosti in jasnem zaporedju, je doslednost pomembna tudi pri samem poteku uène ure;
uèenec bo tako toèno vedel, kaj lahko prièakuje v 30 minutni uèni uri in s tem pridobil tudi
obèutek ugodja.

Druga pomembna lastnost, ki je pri glasbenem pouèevanju UPP bistvenega pomena, pa je
prilagajanje pedagoškega dela. Vèasih se npr. zgodi, da je pri kakšnem uèencu moè
zaznati primanjkljaj na podroèju komunikacije in razumevanja, zato je ena izmed mo nih
strategij uporaba neverbalnih navodil. Na tem mestu uèitelj poskuša poiskati nekaj, kar
ima v njihovem svetu smisel. Pri igranju inštrumentov se nemalokrat sooèamo z
nepravilno dr o, zato lahko npr. pravilno dr o rok pri klavirju dobimo s pomoèjo stresne
ogice, ki jo primemo tako z desno in levo roko ter jo vr emo. Vajo lahko npr. uporabimo
tudi, kadar se pri pouku flavte sooèamo z nepravilno dr o desne roke.

Tudi fleksibilnost uèitelja je lastnost, ki je pri glasbenem pouèevanju zelo pomembna. Kot
vsi uèenci imajo tudi UPP lahko v šoli slab dan, kar pa lahko vpliva na uèno uro pri
inštrumentu. Dober uèitelj bo zaznal uèenèevo slabo voljo in skušal uèenèevo pozornost
preusmeriti, kar pa lahko preprosto stori e s samim spraševanjem uèenca po poèutju in
kakšen je bil njegov dan.

Pomembna so tudi uèiteljeva jasna prièakovanja in cilji. Slednji naj ne bodo pri
pouèevanju UPP drugaèni od prièakovanj, ki jih ima uèitelj pri delu z uèenci, ki nimajo
posebnih potreb. UPP se uèitelju lahko tudi smili, zato ob tem velja poudariti, da je dobro,
da uèitelj uèenca najprej zazna kot otroka – brez oznaèevanja njegovih primanjkljajev; ti
so namreè le ena izmed znaèilnosti njihove osebnosti.

Ena izmed najpomembnejših lastnosti v GŠ pa je zagotovo potrpljenje. Uèenje novih
vsebin lahko povzroèi strah pred neuspehom, zato mora uèitelj potrpe ljivo poudarjati vse
tiste stvari, ki jih uèenec e zna. Potrpe ljivost je pomembna tudi, kadar je potrebno
doloèeno stvar veèkrat ponoviti oz. razlo iti na veè razliènih naèinov.

Dober uèitelj pri glasbenem pouèevanju stori tudi kakšno napako, zato se je potrebno
zavedati, da so napake pravzaprav pomemben del pouèevanja, saj se ravno iz njih najveè

271
   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276