Page 276 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 276
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek
9. Roko dr imo z dlanjo obrnjeno proti sebi in razširimo palec od ostalih prstov
kolikor je to mogoèe. Palec upognemo èez dlan tako, da se dotika osnove
mezinca. Zadr imo 30-60 sekund. Ponovimo vsaj štirikrat.
Slika 9: Vaja za raztezanje z razprto dlanjo
10. Roko dr imo pred seboj in se s palcem ne no dotaknemo vsakega od štirih
prstov, tako da dobimo obliko èrke O. Vsak prijem naj traja od 30-60 sekund.
Ponovimo vsaj štirikrat (povzeto po Hand and finger exercises, b.d2).
Slika 10: Vaja raztezanje s stikanjem palca s posameznim prstom
Vaje za koordinacijo oèesnih gibov
Ob igranju inštrumenta se sooèamo tudi z branjem notnega zapisa, ki je pravzaprav zelo
kompleksno. Uèenec mora namreè z oèmi slediti notnemu zapisu, prepoznati kakšna je
višina in dol ina posameznega tona, vedeti katere predznake ima notni zapis, nato pa vse
skupaj še prenesti v prste in roke. Ker notni zapis poteka od leve proti desni lahko
uèencem, ki se sooèajo s te avo sledenja notnemu zapisu, pomagamo z vajami za
koordinacijo oèesnih gibov. Pri tem lahko uporabimo grafomotoriène vaje, kjer se uèenec
navaja na natanèno sledenje èrtam, kar pa pomaga tudi k la jemu sledenju notnega zapisa.
Pri grafomotoriènih vajah uèenec sledi tistemu, kar vidi na papirju:
– ravni èrti od leve proti desni;
– rahli vijugi od leve proti desni;
– cik-cak èrti od leve proti desni;
2 b.d.je kratica za brez datuma, kjer leto objave vira ni znano.
276
9. Roko dr imo z dlanjo obrnjeno proti sebi in razširimo palec od ostalih prstov
kolikor je to mogoèe. Palec upognemo èez dlan tako, da se dotika osnove
mezinca. Zadr imo 30-60 sekund. Ponovimo vsaj štirikrat.
Slika 9: Vaja za raztezanje z razprto dlanjo
10. Roko dr imo pred seboj in se s palcem ne no dotaknemo vsakega od štirih
prstov, tako da dobimo obliko èrke O. Vsak prijem naj traja od 30-60 sekund.
Ponovimo vsaj štirikrat (povzeto po Hand and finger exercises, b.d2).
Slika 10: Vaja raztezanje s stikanjem palca s posameznim prstom
Vaje za koordinacijo oèesnih gibov
Ob igranju inštrumenta se sooèamo tudi z branjem notnega zapisa, ki je pravzaprav zelo
kompleksno. Uèenec mora namreè z oèmi slediti notnemu zapisu, prepoznati kakšna je
višina in dol ina posameznega tona, vedeti katere predznake ima notni zapis, nato pa vse
skupaj še prenesti v prste in roke. Ker notni zapis poteka od leve proti desni lahko
uèencem, ki se sooèajo s te avo sledenja notnemu zapisu, pomagamo z vajami za
koordinacijo oèesnih gibov. Pri tem lahko uporabimo grafomotoriène vaje, kjer se uèenec
navaja na natanèno sledenje èrtam, kar pa pomaga tudi k la jemu sledenju notnega zapisa.
Pri grafomotoriènih vajah uèenec sledi tistemu, kar vidi na papirju:
– ravni èrti od leve proti desni;
– rahli vijugi od leve proti desni;
– cik-cak èrti od leve proti desni;
2 b.d.je kratica za brez datuma, kjer leto objave vira ni znano.
276