Page 328 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 328
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

mnenj uèiteljev o pomembnih pogojih za uspešnost uèencev, zbrani vsi operativni uèni
cilji, ki se pojavljajo v uènih naèrtov programa Glasba9.

Slika 10: Pomembni cilji za uèence in zbirka operativnih uènih ciljev.

Kaj?
Na podroèju Kaj? zahtevajo uèni naèrti, da se uèenec opremi z obvladovanjem uènih
vsebin na inštrumentih ali petju, hkrati pa mora obvladati tudi teoretska in oblikovna
znanja10 pri predmetih Nauk o glasbi in Solfeggio.

Kako?
Na podroèju Kako? predstavlja tehnika igranja najpomembnejšo inštrumentalno
aktivnost, ki doloèa uspešnost uèencev, na to podroèje pa spada tudi solfed iranje (pri
inštrumentu in pri nauku o glasbi). Poleg aktivnega poslušanja glasbe predstavlja
operativni uèni cilj tudi sodelovanje: v višjih razredih glasbene šole se ta izrazi z igranjem
uèencev v komornih skupinah in orkestrih, e poprej pa je mogoèe oblikovati uène
situacije, ki spodbujajo sodelovalno uèenje. Danes je v središèu pozornosti tudi uporaba
uène tehnologije in prenekateri pametni telefon (ki ga imajo mnogi uèenci vedno s sabo)
zmore kakovostno snemanje zvoka ali filma – to je bilo pred dobrimi desetimi leti, ko so
bili oblikovani veljavni uèni naèrti, domala nepredstavljivo.

Zakaj?
Na podroèju Zakaj? je za inštrumentalni ali pevski uspeh uèencev nujen še prikaz
muzikalnosti oziroma komunikacija glasbenih sporoèil, ki nadgrajuje vsebinski in
tehnièni del skladb. Na tem podroèju sta pri vseh uènih naèrtih zapisana tudi operativna
uèna cilja spoznavanja in ustvarjanja glasbe, kriterij Ocenjevanje projektnega dela pa za

9 V pregledu na Sliki 10 torej niso navedeni operativni uèni cilji plesnih programov, ki pa imajo, kljub
drugim vsebinam in ciljem, primerljivo razdelitev podroèij na Zemljevidu uènih ciljev.

10 Zaradi sorazmerno manjšega števila uèiteljev predmetov Nauk o glasbi in Solfeggio, njihovi odgovori na
Sliki 9 niso bili prikazani.

328
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333