Page 326 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 326
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Cilji preverjanja in ocenjevanja

Razmisleki na študijskih skupinah jeseni 2015

No, dovolj bodi zaenkrat tega Zakaj? razmišljanja … preselimo se zdaj v bolj praktièno
de elo in si oglejmo, kako so udele enci študijskih skupin na glasbenih šolah v šolskem
letu 2015/16 odgovarjali na vprašanje: »Kaj na glasbenih šolah štejemo za pomembno in
kaj predvsem vpliva na višjo ali ni jo oceno uèenca?«.

Slika 9: Pomembni cilji za uspešnost uèencev, kot jih vidijo uèitelji.

Na podroèju vprašalnice Kaj? so za uspešnost uèencev nedvomno kar najbolj pomembna
znanja oziroma uène vsebine, ki jih mora obvladati bodoèi glasbenik ali glasbeni
poslušalec. Prvi si bo z njimi pomagal na trnovi poti proti zvezdam, drugi pa jih bo
uporabil za svoje u ivanje ob presoji znaèilnosti poslušane glasbe (Adorno, 1986).
Predmetna znanja, ki so v uènih naèrtih navedena v poglavjih ‘Vsebine’, zajemajo
najveèji del uènega naèrta in šestindvajset izmed pribli no dvesto udele encev študijskih
skupin šteje to podroèje za najpomembnejše.

Zdaj si oglejmo odgovore, ki se zdru ujejo ob vprašalnici Kako? – govorijo nam o naèinih
doseganja vseh teh predmetnih znanj. Daleè najveè, kar štiriinšestdeset uèiteljev meni, da
so za uspeh uèencev najbolj pomembne delovne navade, vztrajnost in disciplina uèenca.
Uèenec s takšnimi navadami bo uspešen uèenec na glasbeni šoli. Nekaj vpliva (enajst
uèiteljev pravi tako) je mogoèe pripisati samozavesti uèenca, prav zanimivo pa je, da so le
trije uèitelji dodelili najveèjo pomembnost pri oblikovanju ocene uspešnosti uèenca
nastopom, ki sicer po Pravilniku o ocenjevanju spadajo med obvezne elemente pri
oblikovanju ocene uèenca.

Vprašalnica Zakaj? postavlja na prvo mesto, s petindvajsetimi glasovi, èustveno
inteligenco oziroma izra anje èustev. Za uspeh uèenca je torej zelo pomembno, da zna
prikazati svojo muzikalnost oziroma v svojo glasbeno izvedbo vplesti tudi to ali ono
zgodbo. Mlajšim pri tem pomagajo usmeritve in nasveti uèitelja, èe pa govorimo o bolj
odrasli osebi, bo v svojo glasbeno izvedbo morda e vpletel tudi svoje osebno sporoèilo
oziroma lastno ivljenjsko zgodbo, ki jo je do ivel ob tej ali oni prilo nosti.

326
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331