Page 330 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 330
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek
zagotovljen. Uèitelj in uèenec bosta skupaj zagotovo našla kar najbolj primerne poti za
doseganje zastavljenih ciljev.
Poustvarjalna in ustvarjalna pot: kuharski, igralni in glasbeni primer
Potovanje po obeh poteh, poustvarjalni in ustvarjalni, si oglejmo s pomoèjo dveh splošnih
in enega glasbenega primera. Oglejmo si, kako odrasli uporabljajo svoje kuharske
spretnosti, kako se otroci igrajo s kockami in kako se glasbeniki uèijo glasbe. Za veèjo
nazornost so opisi razliènih polj Zemljevida uènih ciljev natisnjeni takole:
• BESEDE, ki so podèrtane, spadajo na polje Kaj?
• BESEDE v le eèem tisku spadajo na polje Zakaj?
• BESEDE, ki so natisnjene na obièajen naèin pa na polje Kako?
• z malimi èrkami pa so natisnjene besede, ki vse skupaj zaokro ujejo in smiselno
dopolnjujejo v lepo berljive stavke.
Tabela 2: Poustvarjalna pot: 1) Zakaj? — 2) Kaj? — 3) Kako?
kuharsko Zakaj? Kaj? Kako?
podroèje:
RECEPT nas da iz IVIL, ki jih SKUHAMO slastno
igralno spodbudi, imamo v hladilniku, jed.
podroèje:
NAÈRT nas da iz KOCK v ZGRADIMO
glasbeno spodbudi, škatli, velièastno stavbo.
podroèje:
CILJI UÈNIH da s pomoèjo NAUÈIMO uèence
NAÈRTOV nas UÈNIH VIROV, ki dobre muzike.
jih imamo na šoli,
spodbudijo,
Seveda pa je mogoèe potovati tudi drugaèe:
Tabela 3: Ustvarjalna pot: 1) Kaj? — 2) Zakaj? — 3) Kako?
kuharsko Kaj? Zakaj? Kako?
podroèje: IVILA, ki jih in SKUHAMO slastno
igralno imamo v hladilniku, nas spodbudijo, da si
podroèje: izmislimo RECEPT jed.
KOCKE, ki jih in ZGRADIMO
glasbeno imamo v škatli, nas spodbudijo, da velièastno stavbo.
podroèje: oblikujemo NAÈRT
UÈNI VIRI, ki jih in ga NAUÈIMO
imamo na šoli, nas spodbudijo, da dobre muzike.
oblikujemo
OSEBNI UÈNI
NAÈRT UÈENCA
Na kratko reèeno: dve smeri potovanja, pa naj bo to na kuharskem, igralnem ali glasbenem
podroèju, se razlikujeta po svojem izhodišèu. Tisti, ki stavijo na velike in preizkušene
ideje kuharskih mojstrov, naèrte pomembnih zgradb ali velika glasbena dela, bodo izbrali
poustvarjalno pot. Tisti, ki elijo ustvariti nekaj novega, pa bodo, seveda, izbrali
ustvarjalno pot, pregledali, kaj jim je dosegljivo in iz tega pripravili naèrt. Seveda pa je
330
zagotovljen. Uèitelj in uèenec bosta skupaj zagotovo našla kar najbolj primerne poti za
doseganje zastavljenih ciljev.
Poustvarjalna in ustvarjalna pot: kuharski, igralni in glasbeni primer
Potovanje po obeh poteh, poustvarjalni in ustvarjalni, si oglejmo s pomoèjo dveh splošnih
in enega glasbenega primera. Oglejmo si, kako odrasli uporabljajo svoje kuharske
spretnosti, kako se otroci igrajo s kockami in kako se glasbeniki uèijo glasbe. Za veèjo
nazornost so opisi razliènih polj Zemljevida uènih ciljev natisnjeni takole:
• BESEDE, ki so podèrtane, spadajo na polje Kaj?
• BESEDE v le eèem tisku spadajo na polje Zakaj?
• BESEDE, ki so natisnjene na obièajen naèin pa na polje Kako?
• z malimi èrkami pa so natisnjene besede, ki vse skupaj zaokro ujejo in smiselno
dopolnjujejo v lepo berljive stavke.
Tabela 2: Poustvarjalna pot: 1) Zakaj? — 2) Kaj? — 3) Kako?
kuharsko Zakaj? Kaj? Kako?
podroèje:
RECEPT nas da iz IVIL, ki jih SKUHAMO slastno
igralno spodbudi, imamo v hladilniku, jed.
podroèje:
NAÈRT nas da iz KOCK v ZGRADIMO
glasbeno spodbudi, škatli, velièastno stavbo.
podroèje:
CILJI UÈNIH da s pomoèjo NAUÈIMO uèence
NAÈRTOV nas UÈNIH VIROV, ki dobre muzike.
jih imamo na šoli,
spodbudijo,
Seveda pa je mogoèe potovati tudi drugaèe:
Tabela 3: Ustvarjalna pot: 1) Kaj? — 2) Zakaj? — 3) Kako?
kuharsko Kaj? Zakaj? Kako?
podroèje: IVILA, ki jih in SKUHAMO slastno
igralno imamo v hladilniku, nas spodbudijo, da si
podroèje: izmislimo RECEPT jed.
KOCKE, ki jih in ZGRADIMO
glasbeno imamo v škatli, nas spodbudijo, da velièastno stavbo.
podroèje: oblikujemo NAÈRT
UÈNI VIRI, ki jih in ga NAUÈIMO
imamo na šoli, nas spodbudijo, da dobre muzike.
oblikujemo
OSEBNI UÈNI
NAÈRT UÈENCA
Na kratko reèeno: dve smeri potovanja, pa naj bo to na kuharskem, igralnem ali glasbenem
podroèju, se razlikujeta po svojem izhodišèu. Tisti, ki stavijo na velike in preizkušene
ideje kuharskih mojstrov, naèrte pomembnih zgradb ali velika glasbena dela, bodo izbrali
poustvarjalno pot. Tisti, ki elijo ustvariti nekaj novega, pa bodo, seveda, izbrali
ustvarjalno pot, pregledali, kaj jim je dosegljivo in iz tega pripravili naèrt. Seveda pa je
330