Page 35 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 35
i svojevrsten uvid v položaj učenca, ki je kljub daljavi »približal« nekatere natalija šimunovič ◆ poučevanje inštrumenta v času epidemije covid-19
problematične vidike odnosne dinamike. S tega stališča lahko razumemo tudi
spremembe poučevanja na psihosocialnem področju, ki se v rezultatih izražajo
kot porast učne samoregulacije in okrepljeno sodelovanje med starši in učitelji.
Po odgovorih udeleženih učiteljev lahko sklepamo, da je bil pouk na dal-
javo uspešno izveden ob skupnih naporih šolskih vodstvenih teles, učiteljev,
staršev in učencev. Učitelji so poleg nezmanjšane aktivnosti učencev zaznali
porast obsega dela na področju uvajanja v poučevanje z IKT-sredstvi. Opre-
delili so področja učnih primanjkljajev, ki jih v bodoče pričakujejo pri nasto-
panju v živo, skupinskem muziciranju, telesni drži, tehnični izvedbi, intonaciji,
interpretativni izvedbi in kvaliteti tonske izvedbe. V največji meri jih pripisu-
jejo elektronskemu popačenju in zamiku zvoka ter odsotnosti telesne bližine,
ki je nepogrešljiva za učenje specifične telesne drže ob igranju inštrumenta. Če-
prav so v svojih odgovorih navedli izboljšave svoje pedagoške prakse in dvig sto-
pnje digitalnih kompetenc, so obenem delo z IKT ocenili kot telesno naporno
in nezdravo. Po njihovih odgovorih sklepamo, da sicer preferirajo poučevan-
je inštrumenta/petja v živo, bodo pa v bodoče v svojo pedagoško prakso vnes-
li pridobljene IKT-kompetence in dopolnjevali poučevanje v živo z IKT-pripo-
močki, ki so se izkazali za učinkovite.
Literatura
Bol, T. (2020). Inequality in home schoolingduring the Coronacrises in the
Nedherlands. University of Amsterdam.
Deverich, R. K. (2012). Distance learning for strings. https://www.violaonline.
com/images/distance/Distance_Learning _ Strategies_for_ Strings.pdf
Dolenc, L., Dugonik, Š., Goltnik, T., Goznik, T., Gračner, J., Huskić, A.,
Kobilica, N., Kokol, Z., Koračin, T., Kos, T., Kovše, L., Krajnc, Ž.,
Podbevšek, T., Venta, N., Verdnik, J., Vincetič, K. in Žinko, R. (2020).
Učenje in poučevanje na daljavo v času zaprtja šol zaradi epidemije
Covid-19: Perspektiva pedagoških delavcev v osnovnih in srednjih šolah v
prvem mesecu izvedbe pouka na daljavo (Poročilo o raziskavi). Univerza v
Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo.
E-safety Support (2013). What every teacher needs to know about
digital literacy. https://www.paigntonacademy.org/wp-content/
uploads/2012/01/What-every-teacher-needs-to-know-about-Digital_
Literacy.pdf
Ferneding, K. (2007). Understanding the message of the medium: Media
technologies as an aesthetic. V L. Bresler (ur.), International handbook
of research in arts education, (str. 1331-1352). Dordrecht, The Netherlands,
Springer.
Flogie, A., in B. Aberšek (2019). Inovativna učna okolja – vloga IKT. Zavod
Martina Slomška.
35
problematične vidike odnosne dinamike. S tega stališča lahko razumemo tudi
spremembe poučevanja na psihosocialnem področju, ki se v rezultatih izražajo
kot porast učne samoregulacije in okrepljeno sodelovanje med starši in učitelji.
Po odgovorih udeleženih učiteljev lahko sklepamo, da je bil pouk na dal-
javo uspešno izveden ob skupnih naporih šolskih vodstvenih teles, učiteljev,
staršev in učencev. Učitelji so poleg nezmanjšane aktivnosti učencev zaznali
porast obsega dela na področju uvajanja v poučevanje z IKT-sredstvi. Opre-
delili so področja učnih primanjkljajev, ki jih v bodoče pričakujejo pri nasto-
panju v živo, skupinskem muziciranju, telesni drži, tehnični izvedbi, intonaciji,
interpretativni izvedbi in kvaliteti tonske izvedbe. V največji meri jih pripisu-
jejo elektronskemu popačenju in zamiku zvoka ter odsotnosti telesne bližine,
ki je nepogrešljiva za učenje specifične telesne drže ob igranju inštrumenta. Če-
prav so v svojih odgovorih navedli izboljšave svoje pedagoške prakse in dvig sto-
pnje digitalnih kompetenc, so obenem delo z IKT ocenili kot telesno naporno
in nezdravo. Po njihovih odgovorih sklepamo, da sicer preferirajo poučevan-
je inštrumenta/petja v živo, bodo pa v bodoče v svojo pedagoško prakso vnes-
li pridobljene IKT-kompetence in dopolnjevali poučevanje v živo z IKT-pripo-
močki, ki so se izkazali za učinkovite.
Literatura
Bol, T. (2020). Inequality in home schoolingduring the Coronacrises in the
Nedherlands. University of Amsterdam.
Deverich, R. K. (2012). Distance learning for strings. https://www.violaonline.
com/images/distance/Distance_Learning _ Strategies_for_ Strings.pdf
Dolenc, L., Dugonik, Š., Goltnik, T., Goznik, T., Gračner, J., Huskić, A.,
Kobilica, N., Kokol, Z., Koračin, T., Kos, T., Kovše, L., Krajnc, Ž.,
Podbevšek, T., Venta, N., Verdnik, J., Vincetič, K. in Žinko, R. (2020).
Učenje in poučevanje na daljavo v času zaprtja šol zaradi epidemije
Covid-19: Perspektiva pedagoških delavcev v osnovnih in srednjih šolah v
prvem mesecu izvedbe pouka na daljavo (Poročilo o raziskavi). Univerza v
Mariboru, Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo.
E-safety Support (2013). What every teacher needs to know about
digital literacy. https://www.paigntonacademy.org/wp-content/
uploads/2012/01/What-every-teacher-needs-to-know-about-Digital_
Literacy.pdf
Ferneding, K. (2007). Understanding the message of the medium: Media
technologies as an aesthetic. V L. Bresler (ur.), International handbook
of research in arts education, (str. 1331-1352). Dordrecht, The Netherlands,
Springer.
Flogie, A., in B. Aberšek (2019). Inovativna učna okolja – vloga IKT. Zavod
Martina Slomška.
35