Page 30 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 30
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 učencem pri pridobivanju digitalnih kompetenc smo raziskovali pridobljene
IKT-kompetence učiteljev.
R5. Katere IKT-kompetence so v času učenja inštrumenta na daljavo v
času COVID-19 pridobili učitelji inštrumenta v GŠ?
Tabela 11. Prikaz stopnje stališč učiteljev o njihovih pridobljenih kompetencah.
Pridobljene kompetence, učitelji N M SD
Več strokovne izmenjave s kolegi 238 2,40 0,996
Učinkovitejše vodenje in moderiranje učnega procesa 238 2,45 0,916
Razvidnejša analiza dela in lažje načrtovanje 238 2,55 1,008
Več refleksivne prakse pri učiteljih in učencih 238 2,76 0,975
Ustvarjanje novih digitalnih učnih pripomočkov in strategij dela: 238 2,99 1,033
spletni nastopi, spletni dnevniki vadenja, avdio- in videoposnetki
z razlagami in prikazi učnih vsebin, spletne igrice itd.
Vključevanje posnetkov v ocenjevanje in vrednotenje učnih 238 3,10 1,096
rezultatov
Poznavanje in upravljanje z digitalno tehnologijo (računalnik, 238 3,24 1,059
tablica, telefon, kamera, mikrofon, zvočnik, modem, programska
oprema)
Poznavanje spletnih aplikacij za možnosti komunikacije, snemanja 238 3,25 1,044
in posredovanja avdioakustičnih vsebin
78,6% učiteljev je zaznalo napredek pri poznavanju spletnih aplikacij za
možnosti komuniciranja, snemanja in posredovanja avdiovsebin; 78,1 % anket-
irancev je potrdilo napredek pri poznavanju in upravljanju z računalnikom, s
tablico, telefonom, kamero, z mikrofonom in drugo digitalno tehnologijo; 71,5
% učiteljev je vključilo posnetke v ocenjevanje in vrednotenje učnih rezultatov.
70,2 % učiteljev odgovarja, da so dosegli napredek v ustvarjanju novih digital-
nih učnih pripomočkov in strategij dela s spletnimi nastopi, spletnimi dnevni-
ki idr. sredstvi. 60,9% anketirancev je potrdilo tudi napredek pri refleksivnih
pedagoških praksah: 48,3 % pri razvidnejši analizi in načrtovanju dela in 48,7
% pri učinkovitem moderiranju in vodenju učnega procesa. Samo 42 % učitel-
jev je zaznalo več strokovne izmenjave med kolegi (glej tabelo 11).
V odprtih odgovorih učitelji v glavnem poudarijo nove pridobitve na po-
dročjih IKT, nekateri menijo, da so dosegli oz. izboljšali »drugačno komu-
nikacijo z učenci; uporabo digitalnih sredstev za drugačno poučevanje; zbliževan-
je s svojimi učenci v smislu posvetovanja glede načina posnemanja, glede občutka
igranja pred aparatom, namesto pred živo osebo (publiko)«. Nekateri niso zazna-
li pretiranega napredka v IKT-kompetencah:
30
IKT-kompetence učiteljev.
R5. Katere IKT-kompetence so v času učenja inštrumenta na daljavo v
času COVID-19 pridobili učitelji inštrumenta v GŠ?
Tabela 11. Prikaz stopnje stališč učiteljev o njihovih pridobljenih kompetencah.
Pridobljene kompetence, učitelji N M SD
Več strokovne izmenjave s kolegi 238 2,40 0,996
Učinkovitejše vodenje in moderiranje učnega procesa 238 2,45 0,916
Razvidnejša analiza dela in lažje načrtovanje 238 2,55 1,008
Več refleksivne prakse pri učiteljih in učencih 238 2,76 0,975
Ustvarjanje novih digitalnih učnih pripomočkov in strategij dela: 238 2,99 1,033
spletni nastopi, spletni dnevniki vadenja, avdio- in videoposnetki
z razlagami in prikazi učnih vsebin, spletne igrice itd.
Vključevanje posnetkov v ocenjevanje in vrednotenje učnih 238 3,10 1,096
rezultatov
Poznavanje in upravljanje z digitalno tehnologijo (računalnik, 238 3,24 1,059
tablica, telefon, kamera, mikrofon, zvočnik, modem, programska
oprema)
Poznavanje spletnih aplikacij za možnosti komunikacije, snemanja 238 3,25 1,044
in posredovanja avdioakustičnih vsebin
78,6% učiteljev je zaznalo napredek pri poznavanju spletnih aplikacij za
možnosti komuniciranja, snemanja in posredovanja avdiovsebin; 78,1 % anket-
irancev je potrdilo napredek pri poznavanju in upravljanju z računalnikom, s
tablico, telefonom, kamero, z mikrofonom in drugo digitalno tehnologijo; 71,5
% učiteljev je vključilo posnetke v ocenjevanje in vrednotenje učnih rezultatov.
70,2 % učiteljev odgovarja, da so dosegli napredek v ustvarjanju novih digital-
nih učnih pripomočkov in strategij dela s spletnimi nastopi, spletnimi dnevni-
ki idr. sredstvi. 60,9% anketirancev je potrdilo tudi napredek pri refleksivnih
pedagoških praksah: 48,3 % pri razvidnejši analizi in načrtovanju dela in 48,7
% pri učinkovitem moderiranju in vodenju učnega procesa. Samo 42 % učitel-
jev je zaznalo več strokovne izmenjave med kolegi (glej tabelo 11).
V odprtih odgovorih učitelji v glavnem poudarijo nove pridobitve na po-
dročjih IKT, nekateri menijo, da so dosegli oz. izboljšali »drugačno komu-
nikacijo z učenci; uporabo digitalnih sredstev za drugačno poučevanje; zbliževan-
je s svojimi učenci v smislu posvetovanja glede načina posnemanja, glede občutka
igranja pred aparatom, namesto pred živo osebo (publiko)«. Nekateri niso zazna-
li pretiranega napredka v IKT-kompetencah:
30