Page 70 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 70
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 2019/2020) pokazala, da na področju glasbenega poučevanja UPP v GŠ ni moč
zaslediti nobenega izobraževanja (Marčun Kompan, 2019).
Prav tako velja za konec opozoriti, da gre pravzaprav za izjemno heterog-
eno skupino mladih ljudi, kjer je nemogoče izbrati enake načine poučevanja,
učila in učne pripomočke za vse, zato so učitelji po eni strani pred dokaj zahte-
vno nalogo, ki terja od njih veliko znanja, prilagajanja in razumevanja, hkra-
ti pa smo po drugi strani ugotovili tudi, da so nemalokrat potrebne zgolj pre-
proste prilagoditve poučevanja, ki so dobrodošle tudi pri poučevanju učencev,
ki posebnih potreb nimajo (Marčun Kompan, 2019).
Dvojno izjemni učenci tako ne smejo biti prezrti, saj, kot pravita Robin-
son in Aronica (2015), moramo poskrbeti, da noben otrok ne bi zapustil šole,
ne da bi prej odkril, v čem se odlikuje, kaj sta njegov talent in njegova strast. Ve-
liko otrok namreč tega nikoli ne ugotovi, zato je njihovo življenje neskončno
osiromašeno (Marčun Kompan, 2019). Tako je dobro, da pri dvojno izjemnih
učencih ne prezremo na primer glasbenega talenta in jim tako omogočimo, da
glasba obogati njihovo in naše življenje.
Literatura
Applebaum, E., Egel, A. L., Koegel, R. L., in Imhoff, B. (1979). Measuring
musical abilities of autistic children. Journal of Autism and
Developmental Disorders, 9(3), 279–285.
Baum, S.(1990). Gifted but learning disabled: A puzzling paradox. ERIC
Digest #E479. Pridobljeno s: https://www.ericdigests.org/1994/paradox.
htm
Beckley, D. (1998). Gifted and learning disabled: twice exceptional students.
Pridobljeno s: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED424711.pdf.
Brody, L. E., in Mills, C. J. (1997). Gifted children with learning disabilities:
A review of the issues. Journal of learning disabilities, 30(3), 282–296.
Coleman, J. M. (2016). Classroom guitar and students with visual
impairments: A positive approach to music learning and artistry. Journal
of Visual Impairment & Blindness, 110(1), 63–68.
Darrow, A. A. (1987). An investigative study: The effect of hearing
impairment on musical aptitude. Journal of Music Therapy, 24(2), 88–96.
Flach, N., Timmermans, A., in Korpershoek, H. (2016). Effects of the
design of written music on the readability for children with dyslexia.
International Journal of Music Education, 34(2), 234–246.
Gerrity, K. W., Hourigan, R. M., in Horton, P. W. (2013). Conditions that
facilitate music learning among students with special needs: A mixed-
methods inquiry. Journal of Research in Music Education, 61(2), 144–159.
Habe, K., in Zadnik, K. (2018). Specifične učne težave (SUT) pri predmetu
nauk o glasbi v glasbeni šoli. V M. Schmidt, D. Rus Kolar in E. Kranjec
70
zaslediti nobenega izobraževanja (Marčun Kompan, 2019).
Prav tako velja za konec opozoriti, da gre pravzaprav za izjemno heterog-
eno skupino mladih ljudi, kjer je nemogoče izbrati enake načine poučevanja,
učila in učne pripomočke za vse, zato so učitelji po eni strani pred dokaj zahte-
vno nalogo, ki terja od njih veliko znanja, prilagajanja in razumevanja, hkra-
ti pa smo po drugi strani ugotovili tudi, da so nemalokrat potrebne zgolj pre-
proste prilagoditve poučevanja, ki so dobrodošle tudi pri poučevanju učencev,
ki posebnih potreb nimajo (Marčun Kompan, 2019).
Dvojno izjemni učenci tako ne smejo biti prezrti, saj, kot pravita Robin-
son in Aronica (2015), moramo poskrbeti, da noben otrok ne bi zapustil šole,
ne da bi prej odkril, v čem se odlikuje, kaj sta njegov talent in njegova strast. Ve-
liko otrok namreč tega nikoli ne ugotovi, zato je njihovo življenje neskončno
osiromašeno (Marčun Kompan, 2019). Tako je dobro, da pri dvojno izjemnih
učencih ne prezremo na primer glasbenega talenta in jim tako omogočimo, da
glasba obogati njihovo in naše življenje.
Literatura
Applebaum, E., Egel, A. L., Koegel, R. L., in Imhoff, B. (1979). Measuring
musical abilities of autistic children. Journal of Autism and
Developmental Disorders, 9(3), 279–285.
Baum, S.(1990). Gifted but learning disabled: A puzzling paradox. ERIC
Digest #E479. Pridobljeno s: https://www.ericdigests.org/1994/paradox.
htm
Beckley, D. (1998). Gifted and learning disabled: twice exceptional students.
Pridobljeno s: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED424711.pdf.
Brody, L. E., in Mills, C. J. (1997). Gifted children with learning disabilities:
A review of the issues. Journal of learning disabilities, 30(3), 282–296.
Coleman, J. M. (2016). Classroom guitar and students with visual
impairments: A positive approach to music learning and artistry. Journal
of Visual Impairment & Blindness, 110(1), 63–68.
Darrow, A. A. (1987). An investigative study: The effect of hearing
impairment on musical aptitude. Journal of Music Therapy, 24(2), 88–96.
Flach, N., Timmermans, A., in Korpershoek, H. (2016). Effects of the
design of written music on the readability for children with dyslexia.
International Journal of Music Education, 34(2), 234–246.
Gerrity, K. W., Hourigan, R. M., in Horton, P. W. (2013). Conditions that
facilitate music learning among students with special needs: A mixed-
methods inquiry. Journal of Research in Music Education, 61(2), 144–159.
Habe, K., in Zadnik, K. (2018). Specifične učne težave (SUT) pri predmetu
nauk o glasbi v glasbeni šoli. V M. Schmidt, D. Rus Kolar in E. Kranjec
70