Page 68 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 68
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 Filip se je po pričevanju staršev za GŠ odločil sam, medtem ko je Katji vpis
predlagala učiteljica v OŠ (oboji starši so bili glede vpisa sprva skeptični zaradi
dodatnih obveznosti). Maji so vpis v pripravnico predlagali starši, nato se je
sama želela učiti violine, a so ji to zaradi Braillove notacije odsvetovali, starši pa
so ji svetovali klarinet, vendar se je sama odločila za harmoniko.

Majini, Filipovi in Katjini starši ugotavljajo, da otroci GŠ radi obiskujejo,
vendar Katjini starši pravijo, da jo je včasih potrebno tudi malce siliti. Filipo-
vi in Katjini straši pa ugotavljajo tudi, da so nekatere težave (na primer ritem)
zagotovo povezane s posebnimi potrebami. Vadenje po oceni Katjinih staršev
ni težava, jo je pa treba občasno opozoriti, medtem ko je pri Maji slika povsem
drugačna, saj jo je potrebno dnevno opozarjati. Podobne težave ima tudi Filip,
kjer starši navajajo, da pravzaprav ne zna vaditi. Majini in Katjini starši pravi-
jo, da so bili z učiteljico več v kontaktu predvsem na začetku glasbenega izo-
braževanja, sedaj pa po potrebi, vsekakor pa se jim zdi, da je kontakt pomem-
ben predvsem zaradi spremljanja otrokovega napredka.

Filipovi starši učitelju povsem zaupajo in ocenjujejo, da ni potrebe po in-
tenzivnem stiku, saj je učitelj izredno razumevajoč. Majini in Filipovi starši od
učiteljev pričakujejo predvsem, da imajo do njihovih otrok jasna pričakovanja,
medtem ko je za Majine starše pomembna tudi učiteljičina motivacija. Za Ma-
jine starše je cilj glasbenega izobraževanja predvsem splošna razgledanost, med-
tem ko Filipovi starši pomen vidijo tudi v gradnji osebnost, Katjini starši pa
ocenjujejo, da glasbeno izobraževanje pomembno pripomore k delovnim na-
vadam ter učenju kulture obnašanja.

Izkušnje dveh učiteljic in enega učitelja iz treh različnih GŠ pri poučevan-
ju teh treh učencev so si precej podobne. Majina učiteljica in Filipov učitelj nav-
ajata, da so jih straši opozorili na posebne potrebe, medtem ko je Katjina učitel-
jica za posebne potrebe izvedela v drugem razredu, ko so se pojavile težave pri
orkestru.

Vsi trije učitelji opozarjajo na pomanjkanje znanja s področja glasbene-
ga poučevanja UPP in menijo, da bi bilo potrebno dodatno strokovno uspos-
abljanje. Učitelji navajajo, da so učenci pri glasbenem izobraževanju uspešni:
Maja napreduje tako kot učenci brez posebnih potreb, Filip morda malo počas-
neje kot ostali učenci, medtem ko Katja napreduje nadpovprečno. Vsi trije
učenci se soočajo s težavami na področju ritma, Filip ima težave tudi s kon-
centracijo, Maja pa s trenutnim razumevanjem. Pri Maji in Katji so bile upo-
rabljene prilagoditve povečevanja notnega zapisa, pri Filipu pa je učitelj prila-
godil tehnične zahtevnosti in uporabljal premore. Majina učiteljica in Filipov
učitelj navajata, da oba premalo vadita, medtem ko Katja vadi zelo veliko.

Vsi trije učitelji menijo, da je kontakt s starši pomemben, pri vseh UPP pa
je bilo tega stika več predvsem na začetku. Majina učiteljica in Filipov učitelj
ocenjujeta, da oba lepo napredujeta, Katjina učiteljica pa pravi, da je v tem sis-
temu glasbenega izobraževanja napredek od učencev pričakovan. Učitelji glas-
benemu izobraževanju pripisujejo velik pomen, saj je glasba lahko duševna hra-
68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73