Page 75 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 75
poznavno-emocionalno poslušanje glasbe v šoli

katarina habe
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo

katarina.habe@ag.uni-lj.si

Vidulin, S., Plavšić, M., in Žauhar, V. (2020). Spoznajno-emocionalno slušanje
glazbe u školi. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Filozofski fakultet u Rije-
ci. ISBN 978-953-8278-39-6. 297 str.

Knjiga z naslovom Spoznavno-emocionalno poslušanje glasbe v šoli, ki je
v letu 2020 izšla pri založbi Univerze Jurija Dobrile v Puli, je nastala
izpod peresa treh hrvaških avtoric, glasbene pedagoginje izr. prof. Sa-
bine Vidulin z Glasbene akademije Univerze Juraja Dobrile v Pulju, pedago-
ške psihologinje doc. dr. Marlene Plavšič s Filozofske fakultete Univerze Jura-
ja Dobrile v Pulju in glasbene psihologinje doc. dr. Valneje Žauhar s Filozofske
fakultete Univerze na Reki. Knjiga je kategorizirana kot znanstvena monogra-
fija, čeprav daleč presega akademske okvire. Pravzaprav predstavlja trden most
med teorijo in prakso, kot ključni namen pa je izpostavljena uporabna vred-
nost teoretičnih dognanj. Slednja so oblikovana v nazorne didaktične pristope,
ki učinkujejo kot smernice izboljšav v glasbenoizobraževalnem sistemu. Kot
taka knjiga nagovarja širok krog bralcev, od strokovnjakov iz prakse, študen-
tov različnih smeri (glasbene pedagogike, predšolske vzgoje, razrednega pou-
ka, muzikologije, psihologije), raziskovalcev različnih področij, ki se ukvarjajo
s fenomenom poslušanja glasbe, do vseh tistih, ki jih zanima poslušanje glas-
be. Knjiga je namreč napisana v jasnem, razumljivem in nazornem jeziku, ki
pri bralcu spodbudi tudi čustveno in ne zgolj spoznavno angažiranost ob bra-
nju. Besedilo je razdeljeno na sedem poglavij, pri čemer sta zadnji dve namenje-
ni obsežnemu naboru literature in predstavitvi več prilog, ki imajo uporabno
vrednost predvsem za praktike na področju glasbenega izobraževanja. Odlika
knjige je njena multidiciplinarna usmerjenost, ki se kot rdeča nit tke skozi vsa
poglavja. Tako bralec spozna fenomen glasbenega poslušanja z različnih per-
spektiv, kar obogati njegov pogled na obravnavano tematiko. Delo je nastalo
kot odgovor na aktualno problematiko vzgajanja in izobraževanja otrok v re-
flektivne odrasle poslušalce, ki cenijo lepoto slišanega in prepoznajo kakovost
umetniškega glasbenega izraza ter jih pri njihovem poslušanju vodita tako ču-
stveno kot spoznavno doživljanje.

V prvem poglavju je opredeljeno poslušanje glasbe v šoli, njegova zgodo-
vina, trenutno stanje in vizija za prihodnost. Avtorice izpostavljajo, kako po-
membno je pri poslušanju v šolskem okolju čustveno in ne zgolj spoznavno

Recenzija◆ Book Review
https://doi.org/10.26493/2712-3987.16(32)75-78
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80