Page 65 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 65
,0 %) je prepričanih, da so najbolj glasbeno talentirani slepi in slabovid- andreja marčun kompan ◆ dvojno izjemni učenci: glasbeno talentirani učenci s posebnimi potrebami
ni učenci ter učenci z okvaro vidne funkcije. Naslednja skupina, za katere
velik delež učiteljev (73,9 %) ocenjuje, da so glasbeno talentirani, so učen-
ci z avtističnimi motnjami. Kot tretjo najbolj glasbeno talentirano skupino
UPP je nemalo učiteljev (71,7 %) prepoznalo učence z govorno-jezikovnimi
motnjami, sledili pa so jim učenci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami
(70,1 %) ter gibalno ovirani učenci (60,9 %). Ravnatelji pa so izražali ne-
koliko drugačna prepričanja, in sicer so na drugem mestu gibalno ovirani
učenci (65,7 %), za njimi pa učenci z govorno-jezikovnimi motnjami (62,9
%), učenci z avtističnimi motnjami (62,9 %) in učenci s čustvenimi in veden-
jskimi motnjami (62,9 %). Nekoliko manjši delež ravnateljev je kot glasbeno
talentirane prepoznal dolgotrajno bolne učence (60,0 %) in učence s priman-
jkljaji na posameznih področjih učenja (60,0 %). Podobno oceno pa so po-
dali tudi učitelji, saj je 59,8 % učiteljev izrazilo prepričanje, da so dolgotra-
jno bolni učenci glasbeno talentirani, in malo manj učiteljev (58,7 %), da so
glasbeno talentirani učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učen-
ja. Najmanjši delež ravnateljev je kot glasbeno talentirane učence prepoznal
učence z motnjo v duševnem razvoju (31,4 %) ter gluhe in naglušne učence
(22,9 %). Podobno pa so ocenjevali učitelji, saj jih je bistveno manjši delež
(42,4 %) prepričanih, da so lahko učenci z motnjo v duševnem razvoju ter
gluhi in naglušni učenci (26,6 %) glasbeno talentirani.

Tudi študenti (n = 41) Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani so izraža-
li podobne ocene glede glasbenega talenta UPP (Lesar, 2016), saj jih je večina
glasbeni talent pripisala slepim in slabovidnim, potem učencem z avtistično
motnjo, sledijo učenci z govorno-jezikovnimi motnjami, četrto mesto si del-
ita skupini dolgotrajno bolnih in učencev s primanjkljaji na posameznih po-
dročjih učenja, na šestem mestu so učenci s čustvenimi in vedenjskimi motn-
jami, na sedmem so gibalno ovirani, na osmem učenci z motnjami v duševnem
razvoju in na zadnjem so, tako kot pri ravnateljih in učiteljih, gluhi in naglušni
učenci.
namen raziskave študij primerov
V nadaljevanju bomo na kratko predstavili še rezultate študije primerov, opra-
vljene v okviru doktorske disertacije (Marčun Kompan, 2019), kjer so dvojno
izjemni učenci z različnimi posebnimi potrebami (slabovidna učenka, učenka
s primanjkljaji na posameznih področjih učenja – disleksija in dolgotrajno bo-
lan učenec – epilepsija) svoj glasbeni talent izkazali z uspešno opravljenim spre-
jemnim preizkusom.

Namen kvalitativnega dela raziskovanja je bil ugotoviti, ali se metode
poučevanja v GŠ pri UPP razlikujejo od tistih, ki jih učitelj uporablja pri
poučevanju učencev brez posebnih potreb, ali so težave pri poučevanju UPP

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70